گیل خبر/ دکتر محمد تقی آشوبی - معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از اجرای 8 پروژه تصفیه خانه فاضلاب با توان تصفیه پساب به حجم 2500 مترمکعب در روز، خبر داد  گفت: طرح احداث و راه اندازی سیستم تصفیه خانه فاضلاب بیمارستانی به عنوان یکی از طرح های مهم و اولویت دار دانشگاه علوم پزشکی گیلان در دو سه سال اخیر مورد توجه قرار گرفت.

وی ادامه داد: ساخت این پروژه ها در راستای برنامه راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، برای حفظ محیط زیست، جلوگیری از آلودگی آب های زیر زمینی و بهبود وضعیت زیست محیطی استان از سال 95 شروع شد که تصفیه خانه های بیمارستان امیرالمومنین (ع) رشت - سیدالشهدا (ع) لاهیجان - شهیدانصاری رودسر و ۳۱ خرداد منجیل در سال 96 افتتاح به بهره برداری رسیدند.

دکتر آشوبی تصریح کرد: هم اکنون تصفیه خانه های بیمارستان پورسینا، ولایت، رازی، شفا، حشمت و رستم آباد با پیشرفت بالای 95% در دست اجرا می باشند که انشالله در آینده نزدیک در چرخه بهره برداری قرار می گیرند. وی ادامه داد: تاکنون برای ساخت و راه اندازی این تصفیه خانه ها بالغ بر 72000 میلیون ریال از منابع دانشگاه علوم پزشکی گیلان هزینه شده است.

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان، یاد آور شد: با اتمام کار ساخت این تصفیه خانه ها، تمامی بیمارستان های گیلان دارای تصفیه خانه فاضلاب خواهند بود، و پس از این نیز بنا به تاکیدات رییس دانشگاه، دیگر هیچ بیمارستانی در استان به بهره برداری نخواهد رسید مگر این که تصفیه خانه فاضلاب داشته باشد. وی افزود: علی رغم کمبود منابع مالی، با برنامه ریزی توانستیم سیاست های زیست محیطی دانشگاه علوم پزشکی را به منصه ظهور برسانیم.

گفتنی است: برای ساخت و راه اندازی تصفیه خانه های بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تاکنون 72000 میلیون ریال از محل منابع دانشگاه هزینه شده است و برای اتمام این پروژه ها نیز 45000 میلیون ریال دیگر مورد نیاز است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code