جدال تند یک شهروند با مامور شهرداری رشت در پیاده راه؛
۱۳۹۷/۰۹/۰۵ ۱۲:۱۷ چاپ
کارت تردد پارکینگ قانونی بود یا خیر؟! /قضاوت یک طرفه شهرداری و اعضای شورای شهر رشت
گیل خبر/ روز گذشته بود که انتشار یک ویدئو در فضای مجازی حکایت از درگیری یک شهروند با یکی از مأمورین شهرداری رشت داشت. درگیری ای که البته با الفاظ تند و زننده ای همراه بود. در ابتدای انتشار این ویدئو در فضای مجازی موضع گیری ها نسبت به فحاشی این شهروند بسیار زیاد بود و حتی بهراد ذاکری و فاطمه شیرزاد دو عضو شورای شهر رشت نیز در صفحات اینستاگرامی خود در همان ابتدای کار موضع گیری های صریح داشتند.
در این زمینه فاطمه شیرزاد با ابراز ناراحتی از توهین یکی از شهروندان به مامور شهرداری رشت اظهار کرد: همانطوری که همه ما از کارکنان شهرداری رشت انتظار عمل به قانون را داریم باید خودمان نیز این مهم را رعایت کنیم.
وی با تاکید بر اینکه مامور شهرداری رشت به دلیل اِعمال قانون مورد توهین قرار گرفت افزود: قانون برای همه فصل الخطاب بوده و چنین رفتارهایی پذیرفتنی نیست.
حتی امروز خبر رسید مدیر خدمات شهری شهرداری رشت و جمعی از مدیران شهری از نگهبان مضروب پیاده راه فرهنگی رشت دلجویی کرده اند. پس ازاین  یک فایل صوتی منتسب به همان خانم در فضای مجازی منتشر شد و وی توضیحاتی را در خصوص نحوه درگیری فوق ارائه کرد. وی در این فایل صوتی مدعی شد که دو تن از نگهبانان ورودی محدوده پیاده راه شهرداری رشت به عمد وی را وارد این درگیری کرده اند! این فرد مدعی شد که نگهبان محدوده پیاده راه علیرغم داشتن کارت تردد مانع از ورود وی به محدوده پیاده راه شده است و حتی وقتی مدیر پارکینگ نیز درخواست می کند که این فرد وارد پارکینگ شود از این کار ممانعت می کند. در این زمینه سایت سپید خبر با تقبیح بی اخلاقی ها و یک طرفه به قاضی رفتن جمعی از اعضای شورا و مدیران نوشته است: امروز جامعه خشمگین و عصبانی شهر رشت فضایی را ایجاد کرده که هر روز شاهد درگیری های بی شمار شهروندان هستیم. جامعه ای که همه در شکل گیری عصبانیت و خشم آن باید خود را مقصر بدانیم و بجای موضع گیری های اینستاگرامی و مصاحبه های تند و آتشین می بایست آستین همت را برای ایجاد آرامش در فضای شهری، بخصوص فضای مدیریت شهر بالا زد. هرچه که هست می بایست قبول کنیم که شهروندان این شهر از راننده معترض تا نگهبانی که علیرغم رؤیت کارت تردد مانع ورود راننده به محدوده پیاده راه شده با چشمانی باز عملکرد شورا و شهرداری را نظاره می کنند. شهروندی که هر روز حجم بالای اختلافات در فضای مدیریت شهری را می بیند و خبر از بلاتکلیفی ۴ ماهه شهر پس از استعفای نصرتی قزوینی نژاد می شوند شهر را بدون کلانتر تصور کرده و وارد چنین درگیری های لفظی و گاه فیزیکی می شود.   ابتدا می بایست مدیران و مسئولین شهر و استان بجای محکوم کردن دیگران خود را مقصر تمامی این وقایع دانسته و برای جلوگیری از تنش در میان شهروندان آسایش و آرامش را در شهر ایجاد کنند و خود عامل بروز تنش و عصبانیت در شهر نباشند.