گیل خبر/ سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: بارها خطر کاهش گرایش به رشته ریاضی را گوشزد و اعلام کردم که آینده مهندسی در خطر است. عبدالرسول عمادی با اشاره به کاهش حضور دانش آموزان در رشته ریاضی اظهار کرد: در جریان هدایت تحصیلی کاهش محسوسی را در گرایش به رشته تجربی داریم، منتها کمتر به نفع رشته ریاضی تمام شده و بیشتر به نفع رشته انسانی و حتی رفتن دانش آموزان به سمت شاخه های فنی و کاردانش بوده است.   وی افزود: همچنان نگران رشته ریاضی هستیم، البته باید به این مسئله توجه کنیم که برای فارغ التحصیلان رشته ریاضی زمینه اشتغال نهایی در رشته های مهندسی و ریاضی چندان تضمین شده نیست که باعث کاهش گرایش خانواده ها شده است. سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه عدم گرایش به ریاضی در مناطق کشور عمدتا سه دلیل دارد گفت: یک دلیل این است که در برخی مناطق که داوطلب ریاضی کم است به حدنصاب تشکیل کلاس نمی رسد، مثلا سه یا چهار دانش آموز داریم و خود به خود برای آنها کلاس تشکیل نمی شود. یک علت دیگر عدم علاقه است و عمدتا به این دلیل است که کمتر منجر به اشتغال می شود. عمادی ادامه داد: یک علت دیگر هم ترس از ریاضی است. حجم بالای محتوا و کار بیشتری که این درس نیاز دارد یک ترس را بوجود آورده؛ البته در گذشته گرایش بیشتر بود زیرا زمینه اشتغال وجود داشت و بچه ها رنج ریاضی را می پذیرفتند. وی با اشاره به اینکه ما با ایجاد زمینه های اشتغال و امید به آینده و با تجدید نظر در محتوای کتب ریاضی که بیشتر نیازها را پوشش دهد به دنبال افزایش گرایش به سمت ریاضی هستیم گفت: همچنین با تشکیل کلاس های کم تعداد می توانیم رشته ریاضی پوشش دهیم. هر سه هدف را در برنامه هایمان داریم و پیگیر آن در تعاملات فرابخشی هستیم. رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش افزود: بارها خطر کاهش گرایش به رشته ریاضی را گوشزد و اعلام کردم که آینده مهندسی در خطر است. ایسنا