گیل خبر/ بخشنامه بودجه سال آینده با رویکرد اصلی حس ثبات اقتصادی، مهار تورم و صیانت از تولید و اشتغال، مقابله فعالانه با تحریم ها و تعیین معیشت مردم از سوی رئیس جمهوری ابلاغ شده است.

رئیس جمهوری در بخشنامه بودجه چند مورد را مورد تاکید قرار داده و خواستار توجه دستگاه های دولتی به آن شده است. بر این اساس ضروری است بودجه سال آینده دستگاه های دولتی در جهت تسریع در سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و عملیاتی کردن قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ و با حفظ انضباط مالی و حذف هزینه های غیر ضرور، بهبود فضای کسب و کار، ارتقای سرمایه اجتماعی، استفاده از فرصت تحریم برای قاعده مند کردن رابطه بودجه و نفت، استمرار سیاست های ارزی حافظ منافع ارزی، بکارگیری سیاست های مالی و پولی مهار کننده رکود و تورم، اصلاح رابطه دولت با بانک ها، تقویت بازار سرمایه به عنوان ابزار تامین مالی و موثر در نوار رشد نقدینگی، افزایش درآمدهای پایدار دولت و اهرم کردن آن ها به عنوان محرک اقتصاد، تمرکز بر حوزه های پیشران تولید، اصلاح نظام یارانه ای و قیمت گذاری، اصلاح نظام تعرفه ای و مالیاتی، شناسایی و عملیاتی کردن راهکارهای افزایش منابع عمومی، متناسب با شرایط خاص سال ۱۳۹۸ بپردازد.

سازمان برنامه و بودجه موظف است در صورت عدم دریافت بودجه هر یک از دستگاه های اجرایی رأسا نسبت به تنظیم بودجه ۱۳۹۸ اقدام کند.