گیل خبر/ محمدصادق حسنی جوریابی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، 11 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: در این روزهای تنگی معیشت و سختی شرافت اولین درود را نثار مردمی می کنم که با وجود تنگناهای بسیار در مسیر شرافت هنوز صورت خود را با سیلی سرخ نگاه می دارند و زندگی حداقلی خود را آبرومندانه سامان می دهند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه همه حاکمان جهان باید آرزوی چنین مردمی را داشته باشند که سال ها بعد از بی تدبیری هنوز هم پای صندوق های رأی حرف های خود را مسالمت آمیز به گوش متولیان می رسانند، یادآور شد: انچه اسفبار است آن است که آنچه دولتمردان با مردم می کنند کمترین اثری از درایت نداشته و کتمان مشکلات اقتصادی و معیشتی که مردم با پوست و گوشت خود لمس می کنند و عدم عزم جدی در دولت چنان سرمایه اجتماعی را دچار ناامیدی کرده که هر روز شاهد گسترش نارضایتی ها هستیم.

وی افزود: روحانی پیش از انتخابات وعده داده بود بسیاری از قفل ها با رأی بالا قابل شکستن است اما بعد از انتخابات و علیرغم مشارکت مردم، تمام آن وعده ها را فراموش کرده و به خاطر نمی آورند و از سوی دیگر فشارهای آمریکا و خروج آنها از برجام تنها پروژه مهم دولت را با چالش مواجه کرده و به نظر نمی رسد راهکاری دقیق برای این بدعهدی در دولت وجود داشته باشد.

حسنی جوریابی ادامه داد: استفاده از ظرفیت مردمانی که در 8 سال جنگ تحمیلی پای انقلاب ایستادند و لحظه ای عقب ننشستند می تواند علاج تمام بحران ها باشد و جا دارد که همه عرصه های حکومت مسئولیت عملکرد خود را پذیرفته و خود را در جایگاه پاسخگویی قرار دهند و بدانند تنها راه مبارزه جدی و واقعی با رانت و فساد، بریدن دست رانتخواران است.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود گفت: در شرایط جنگ اقتصادی به سر می بریم و در این شرایط تولیدکنندگان پیاده نظام خط مقدم هستند و همه دولتمردان موظف به حمایت از این افراد هستند که می تواند به کشاورزان کمک کند تا چرخه اقتصاد را رونق دهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم همچنین تصریح کرد: در استان گیلان محصولاتی همچون برنج، چای، زیتون، بادام زمینی و غیره تولید می کنیم که در این شرایط نه تنها دولت کمک نمی کند بلکه در مواردی چوب لای چرخ تولیدکنندگان می گذارد چنانچه چایکاران شمال که با سختی چای تولید می کنند و کارخانجات می دهند، نتوانسته اند بهای آن را دریافت کنند.

وی در ادامه تقسیم ارز 4200 تومانی به واردکنندگان چای را بدون توجیه اقتصادی توصیف و اظهار کرد:  واردکنندگان چای با ارز 4200 تومانی به این میزان نیز قانع نشدند و نسبت به صادرات چای وارداتی با نرخ آزاد اقدام کردند که دولت تدبیری نکرد و موفق به ممنوعیت نشد و جلوی کل صادرات چای را گرفت در حالی که چایکاران با سختی توانسته بودند با بخش خصوصی قرارداد منعقد کرده و چای صادر کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: شالیکاران در سال 95 محصولات برنج خود را با قیمت 12 الی 13 هزار تومان به ازای هر کیلو فروختند اما در سال 96 آنقدر برنج به صورت قاچاق وارد شد که کشاورز محصول برنج خود را از قرار کیلویی 9 هزار تومان به سختی فروخت که جوابگوی هزینه آنها نیز نبوده و وزیر جهاد کشاورزی باید به این مسائل توجه کند.

خانه ملت

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code