وزیر نیرو در جلسه شورای اداری استان گیلان؛
۱۳۹۷/۰۶/۰۶ ۰۰:۳۱ چاپ
گیل خبر / دکتر رضا اردکانیان امروز در جلسه شورای اداری در سالن غدیر استانداری با اشاره به تقارن هفته دولت با عید قربان و غدیر اظهار کرد: حامل سلام گرم ریاست جمهور به همه مدیران ارشد و کارمندان استان هستم و امیدوارم در مسئولیت های خود بیش از پیش منشا اثر بوده و در خدمت گزاری به مردم و تحقق آرمانهای انقلاب موفق باشید.

وی افتتاح پروژه های هفته دولت و پیگیری طرح های آب و برق را هدف سفر یکروزه خود به گیلان اعلام کرد و گفت: امسال با مشکلات عدیده ناشی از کم آبی مواجه بوده که در حوزه تامین انرژی نیز تاثیر گذارده و مشکلاتی ایجاد کرد.

 وزیر نیرو با اشاره به سواستفاده ابزاری دشمن از معضلات کم آبی در کشور بیان کرد: به یقین کم آبی آستانه تحمل مردم را کاهش داده و موجب بهره برداری سیاسی و ایجاد تحرکاتی علیه نظام در خارج از کشور شد اما با هوشیاری و بردباری مردم این ایام نیز پشت سر گذاشته شد ضمن اینکه تجربه خوبی برای سازگازی با کم آبی بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۵۵ پروژه توسط وزارت نیرو در بخش های آب،برق، انرژی و آب و فاضلاب شهری و روستایی در گیلان در حال اجراست افزود: این پروژه ها با اعتبار بیش از ۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اجرا می شود که با بهره برداری از این پروژه ها شاهد توسعه چشمگیری در عرصه های مختلف استان هستیم.

دکتر اردکانیان از افتتاح نیروگاه برق آبی سد آیت الله بهجت با سرمایه گذاری بخش خصوصی خبر داد و گفت: طرح جامع آبرسانی به ۱۲ روستای شهرستان آستانه اشرفیه به روش B.O.T با تحت پوشش قرار دادن جمعیتی بالغ بر ۸ هزار نفر امروز افتتاح که برای بهره برداری از آن ۷.۵ میلیارد تومان هزینه شد.

وی همچنین با اشاره به افتتاح همزمان ۶ طرح مربوط به برق در شهرستان های رشت، آستارا، لاهیجان تصریح کرد: این طرح ها نازل بر افزایش ظرفیت انتقال، فوق توزیع و ترانسفر است.

وزیر نیرو ادامه داد: همچنین امروز ایستگاه پمپاژ بخش شرق شهرستان رشت و پروژه خط انتقال از سد شهر بیجار به تصفیه خانه آب گیلان به بهره برداری رسید.

وی خاطر نشان کرد: در مجموع امروز ۹ پروژه با اعتبار بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

وی ابراز امیدواری کرد: سد پلرود و شفارود نیز با تزریق اعتبار در زمان برنامه ریزی شده به مرحله آبگیری برسند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code