۸۰ درصد مصرف برق گیلان در بخش خانگی است / پیگیری برق دزدی از سوی دادگاه
گیل خبر/ جمشید طالبی امروز در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، گفت: خاموشی برق در همه مناطق استان به صورت یکسان است و بی عدالتی وجود نداشت.البته جاهایی مانند بیمارستان ها و زندان ها و… باید ملاحظاتی اعمال می شد.
وی افزود: یکی از راهبردهای جدید این است که تمام ادارات کل مجهز به دیزل ژنراتور باشد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با اشاره به افزایش گرمای دمای هوا، ادامه داد: از ابتدای خردادماه الی انتهای شهریورماه لازم است مشترکین در ساعات اوج مصرف اقدام به صرفه جویی کنند.
طالبی اضافه کرد: اگر چه میزان تولید برق در گیلان بیش از مصرف است اما باید توجه کنیم تولید استانی فقط مختص گیلان نیست و متعلق به همه کشور است.
وی با بیان اینکه صنعت برق جهت تامین انرژی و جلوگیری از خاموشی های مشترکین برنامه هایی را در نظر گرفته است، تصریح کرد: از جمله این اقدامات طرح کاهش بار برنامه ریزی شده ادارات و واحدهای تجاری است که مشترکین از پاداش مالی بهره مند خواهند شد.
طالبی با تاکید بر کاهش مصرف برق گفت: ابتدای خردادماه تا پایان شهریور ماه لازم است مشترکین نسبت به کاهش مصرف حداقل ده درصدی در ساعات اوج اقدام کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با اشاره به الگوی مصرف برق گفت: الگوی مصرف برق خانواده های ایرانی با تغییر فصول تغییرات زیادی دارد بطوریکه در فصل گرما استفاده از کولر بار زیادی را به شبکه وارد می کند.
طالبی خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰ درصد مشترکین برق گیلان را مصارف خانگی تشکیل می دهند و نهادینه شدن مدیریت مصرف برق کمک فراوانی به اقتصاد ملی می کند.
وی در خصوص برخورد با برق دزدی در استان تصریح کرد: برق دزدی که شامل تغییر دستی در کنتورهای برق است توسط کارشناسان بررسی می شود و خسارت نیز در نظر گرفته می شود.
مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان تصریح کرد: مورد برق دزدی که از شبکه های مسقیم برق صورت می گیرد، از سوی دادگاه پیگیری می شود.
ایلنا