به گزارش گیل خبر، محمدرضا محسنی در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گزاری با اشاره به اینکه کشاورزی ، گردشگری و صنعت سه ظرفیت  ویژه شفت برای ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی این شهرستان محسوب می شوند افزود : پایداری مشاغل و ایجاد فرصت های جدید از مهمترین برنامه های دولت برای رونق کسب و کار است .

وی با بیان اینکه جشنواره گلاب گیلده در سال جاری در این روستا برگزار شد افزود : ترویج پرورش گل محمدی و رونق تولید گلاب باید توسط جهاد کشاروزی شهرستان شفت پیگیری شود و دولت آمادگی لازم برای ارایه تسهیلات و حمایت از علاقه مندان مستعد را دارد.

محسنی با اشاره به اینکه ثبت پنیر سیاهمزگی در میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در حال پیگیری است افزود : باید میراث اقتصادی  شهرستان شفت را حفظ کنیم تا بتوانیم فرصت های جدید اشتغال را ایجاد نماییم .

فرماندار شفت احداث مجتمع های بین راهی روستایی را مکمل طرح بوم گردی برشمرد و افزود : روند تغییر کاربری زمین در این طرح برای ساکنان شریف روستا و متقاضیان مستعد این مجتمع ها تسهیل می شود .

وی با بیان اینکه موانع صدور مجوزاستخرهای پرورش ماهی زیر یک هکتار با دستور دکتر سالاری استاندار گیلان در حال پیگیری است افزود : کوتاه کردن بروکراسی های اداری به تولید کنندگان و کارآفرینان کمک شایانی خواهد نمود .

نماینده عالی دولت در شفت با اشاره به اینکه تا کنون 579 طرح اشتغال زایی این شهرستان در سامانه کارا به ثبت رسیده است افزود : از این تعداد 471 طرح به اشتغال روستایی و عشایری و 108 طرح نیز به اشتغال فراگیر اختصاص دارد .

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مبلغ 12 میلیارد و 727 میلیون تومان تسهیلات با کارمزد 6 درصد به روستاییان شهرستان شفت اعطا خواهد شد افزود : در طرح فراگیر نیز 12 میلیارد و 300 میلیون تومان به متقاضیان اعطا خواهد شد و طبق برنامه بایستی تا تیر ماه سال جاری این مبالغ جذب و پرداخت گردد .

محسنی با اشاره به اینکه مدارس رها شده در سطح روستاها می تواند در اختیار  تولید کنندگان قرار گیرد افزود : آموزش و پرورش باید  ساز و کار این طرح را پیگیری و  اطلاع رسانی نماید .

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code