اختصاصی گیل خبر/  طرح استفساریه نحوه عضویت همزمان اعضای اتحادیه های صنفی و اتاق اصناف کشور و عضویت در پنجمین دوره شوراهای شهر و روستای کشور صبح امروز در مجلس شورای اسلامی بررسی شد و در نهایت به تصویب نرسید. کلیات این طرح دو روز گذشته  به تصویب رسیده بود، اما امروز  در بررسی جزئیات نمایندگان مجلس  قبول نکردند که می توان همزمان در  شورا و اتاق اصناف باقی ماند. در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس متن زیر در قالب استفساریه ای به شرح زیر مطرح شد:

با توجه به برگزاری انتخابات دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستا در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ و با عنایت به اصلاح ماده ۳۲ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران در تاریخ ۲۰ تیر ۱۳۹۶ آیا قانون مذکور نسبت به دوره اخیر انتخابات شوراها لازم الاجرا است یا خیر ؟

پاسخ: خیر، اصلاح مذکور از دوره ششم قابل اجرا می باشد.

از ۲۴۹ نماینده حاضر در جلسه ۷۶ نماینده رای موافق، ۱۵۷ نماینده رای مخالف و ۵ نماینده رای ممتنع دادند.

گفتنی است جلال الدین شکریه عضو شورای شهر رشت  روز گذشته به عنوان نفر اول انتخابات اصناف رشت انتخاب شد و حال باید امروز بین شورا و اتاق اصناف یکی را انتخاب کند. از آن جا که احتمالا شکریه از اتاق اصناف خارج خواهد شد احتمالا حمید انزانی به زودی به عنوان رئیس اتاق اصناف انتخاب خواهد شد. پیش از این به دنبال پیگیری های گسترده گیل خبر و تنی چند از نمایندگان و فعالان اجتماعی ، طی نامه ای از سوی سید جواد احمدی رئیس مرکز اصناف و بازرگانان و  دبیر هیات عالی نظارت برسازمانهای صنفی کشور به روسای سازمان صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور هرگونه عضویت اعضای هیات رئیسه اصناف و هیات مدیره اتحادیه های صنفی در شورای شهر ممنوع اعلام کرده بود.      
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code