فرمانده ارتش: خدا را شکر/ فرمانده سپاه: سرنوشت برجام روشن است/ آتش زدن برجام در میدان آزادی
گیل خبر/ بخشی از این اظهارات به نقل از خبرگزاری ها بدین شرح است: سرنوشت برجام روشن است/ اروپا نمی تواند مستقل از آمریکا تصمیم بگیرد

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی در اولین همایش ملی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح اظهار داشت: بنده خروج شرورانه امریکا را از برجام که قبل از آن هم اعتباری نداشت را تبریک می گویم. کاملا مشخص بود که امریکایی ها قابل اعتماد نیست و دوباره ثابت شد که به هیچوجه امریکا در تعهداتش قابل اعتماد نیست.

وی گفت: در آینده ایران همه یک دل و هماهنگ روی منابع و ظرفیتهای داخلی متمرکز می شویم همانند نیروی های مسلح.

سردار جعفری افزود: نیمه امیدی که به برجام بسته شده و فرصت یکی دو هفته ای هم که رییس جمهور دیشب اعلام کرد روشن است که اروپایی ها بین ایران و امریکا نمی توانند مستقلانه تصمیم بگیرند و وابسته به امریکا هستند و سرنوشت برجام روشن است.

فرمانده ارتش: خدا را شکر که آمریکا از برجام خارج شد

-فرمانده کل ارتش گفت: بزرگترین خسارت برجام، مشروعیت بخشیدن به مذاکره با آمریکا بود.

سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش صبح امروز در همایش ملی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفت: خدا را شکر می کنیم که آمریکا از برجام خارج شد این طبیعت نظام سلطه و نگاه خاصی است که آنها به ما دارند. وی افزود: می بایست هر روز هشدارهای راهبردی قرآن را با خودمان مرور کنیم و بدانیم که آنها تا آخر دنبال این هستند که ما را از راه حق مان خارج کنند. توییت ظریف در واکنش به خروج آمریکا از برجام

محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان با انتشار پیام توئیتری در واکنش به تصمیم ترامپ برای خروج آمریکا از برجام گفت:

در واکنش به نقض های مکرر آمریکا در برجام و خروج غیرقانونی این کشور از این توافق همانطور که از سوی رییس جمهور روحانی مأموریت یافته ام یک تلاش دیپلماتیک را برای ارزیابی اینکه آیا دیگر کشورهای عضو برجام می توانند منافع ایران در برجام را به طور کامل تامین کنند، انجام خواهم داد.

نتیجه این امر واکنش ما را مشخص خواهد کرد.

سرلشکر باقری: برجام از اول هم مطلوب ملت ما نبود
رئیس ستادکل نیروهای مسلح اظهار داشت: در امریکا، وزارت خزانه داری مدتهاست بدنبال این است که یک دلار به سمت ایران نیاید. باقری با بیان اینکه ملت ایران بزرگواری کرد و برجام را پذیرفت، گفت: برجام مطلوب ملت ما نبود و چیزی نبود که آن را بپذیریم اما برای اتمام حجت برای جهان ملت آن را پذیرفت اما این قدرت استکباری به امضای خود هم وفادار نماند. وی افزود: در داخل دوباره ثابت شد که باید دستمان به زانوی خودمان باشد و روی پای خود بایستیم و بر برجام و امثال برجام تکیه نکنیم. رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: تجربه دیشب نشان داد هرچند بصورت تاکتیکی مدتی دنبال دیگران راه بیفتیم، اما در آخر باید روی پای خود بایستیم.
آتش زدن برجام توسط دانشجویان بسیجی اولین تجمع اعتراضی به خروج آمریکا از برجام بامداد روز چهارشنبه در میدان آزادی تهران توسط تعدادی از دانشجویان دانشگاه های تهران برگزار شد. به گزارش ایسنا ، گروهی از دانشجویان دانشگاه های تهران بامداد چهارشنبه با تجمع در میدان آزادی نسبت به بدعهدی آمریکا در مورد برجام واکنش نشان دادند. دانشجویان تهرانی در اعتراض به نقض عهد آمریکا با سردادن شعار مرگ بر آمریکا، مطالبه خود از دولت را مقابله به مثل درخروج از برجام، عدم اعتماد مجدد به طرفین اروپایی و .... اعلام کردند. واکنش مشاور رئیس جمهور حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهوری طی یادداشتی به ارائه تحلیلی درباره اعلام خروج آمریکا از برجام پرداخت. در قسمتی از یادداشت آمده است ما انتظار داریم که همه طرف های توافق به تعهدات شان عمل کنند چراکه امروز برجام توافقی تنها درباره برنامه های صلح آمیز هسته ای ایران نیست؛ بلکه مسیری آزمون شده برای حفظ صلح، نظم و امنیت جهانی است. از امروز جهان به دو قسمت تقسیم شده است. مرزهای این تقسیم بندی دیگر نه بین آمریکا و دیگر کشورها بلکه از درون آمریکا و از درون کشورها آغاز می-شود. امروز یا با برجام و صلح هستید یا علیه برجام و در کنارترامپ. آمریکا شیره برجام را تا آخرین قطره مکیده / ترامپ تفاله برجام را پاره کرد «حسین شریعتمداری» در واکنش به تصمیم ترامپ مبنی بر خروج از برجام، در روزنامه «کیهان» نوشت: آقای روحانی بعد از سخنان ترامپ و در واکنش به خروج آمریکا از برجام گفته است که برجام را بدون حضور آمریکا ادامه می دهیم! و این پرسش را بی پاسخ گذاشته اند که مگر تحریم ها که موضوع اصلی برجام بوده و هست، برخاسته از تحریم های ثانویه آمریکا-Secendary Sanction- نیست و مگر نه اینکه کشورهای دیگر از ترس جریمه و تحریم های آمریکا حاضر به روابط تجاری با ما نبوده و نیستند؟! و بالاخره، قرار بود اگر ترامپ برجام را پاره کرد، ما آن را آتش بزنیم. باید تفاله برجام را دور بیندازیم و به توانمندی ها و ظرفیت های خودمان بازگردیم و مطمئن باشیم آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. توئیت عباس عبدی عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح طلب، در واکنش به نقض عهد امریکا در صفحه توئیتر خود نوشت: «از حقوق و موجودیت ایران در برابر خواسته های نامشروع ترامپ دفاع می کنیم. تهدید بوجود آمده را باید و می توان به فرصتی مناسب برای ارتقای سطح سیاست در داخل و کاستن از شکاف های موجود تبدیل کرد.»