رئیس شوراهای اسلامی استان گیلان:
۱۳۹۷/۰۲/۱۰ ۱۸:۲۸ چاپ
شوراها در جامعه به جایگاه واقعی خود دست پیدا نکرده اند

به گزارش گیل خبر، حامد عبداللهی در همایش روز ملی شوراها که با حضور استاندار گیلان برگزار شد،گفت: کشور اسلامی ایران توسط مردم شکل گرفته است و در قانون اساسی در ۸ بند جایگاه شوراها به صورت کاملا قانونی تعیین شده است اما متأسفانه هرچند که قانون جایگاه شورا را مهم دانسته اما شوراها در جامعه به جایگاه واقعی خود دست پیدا نکرده اند.

وی ادامه داد:اعضای شورا به عنوان بازوان قدرتمند نقش بسزایی در توسعه استان دارند و خواست و نظر مردم این است که اعضاء تعاملات خوبی با همدیگر نیز داشته باشند.

عبدالهی با اشاره به اینکه شکل اعضای شورا در دور چهارم و پنجم تغییر کرده و از نظر سنی جوانتر شده اند و افراد متخصص نیز در شوراها بیشتر ورود کرده و همچنین بانوان نیز در شوراهای شهر نقش فعالی دارند،گفت:این تغییرات در انتخابات به دلیل این است که مردم از ما انتظار دارند و با توجه به اینکه استاندار این استان فردی جوان است لازم است که جوانان در عرصه های مدیریتی بیشتر بهره گرفته شود.

عبداللهی همچنین به برخی از مسائل مهم استان نیز اشاره کرد و گفت: تردد خودروهای منطقه آزاد در کل استان یکی از خواسته های بحق مردم این استان است و بکارگیری این خودروها در ناوگان حمل و نقل عمومی و سفرهای درون و برون شهری نیاز به پیگیری دارد.

وی همچنین با اشاره به اینکه مسدود شدن حساب شهرداری ها مشکلاتی را برای مردم به همراه دارد،گفت:با توجه به اینکه منابع مالی محدود شهرداری ها که جزو درآمدهای عمومی محسوب می شوند بارها توسط بستانکاران مسدود شده است و این امر باعث اخلال در عملکرد شهرداری ها در ارائه خدمات به شهروندان و انجام امور روزانه آنها شده است خواستار رایزنی با ریاست دادگستری جهت حل این مشکل شد.

عبداللهی همچنین به افزایش تعرفه نظام مهندسی از ۱۲ هزار تومان به ۲۹ هزار تومان اشاره کرد و گفت:این امر باعث می شود تا مشاهده ساخت و سازهای غیرمجاز بیشتری در سطح استان باشیم

رئیس شورای اسلامی استان با اشاره به اینکه شبکه های برق و آب استان دارای فرسودگی است،اضافه کرد:لازم است هر چه سریعتر در راستای اصلاح و رفع نواقص شبکه های فرسوده برق و آب اقدام شود.

وی به همچنین به طرح هادی اشاره کرد و گفت:ده سال است که از زمان اجرای طرح هادی در روستاها گذشته و نیاز است و نیاز است تا بازنگری در طرح هادی روستایی انجام شود.

عبداللهی با ذکر این مطلب که اعضای شوراها در شهرستانها به جلسات برنامه ریزی و شورای اداری دعوت نمیشوند خواستار تغییر این رویه و حضور اعضای شهرستانها در این جلسات شد.

ایسنا