به گزارش گیل خبر، احمدی،کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تنها در بخش های از شرق کشورمان به خصوص استان هایی مثل سیستان و بلوچستان وخراسان جنوبی و نواحی شمالی آذربایجان غربی و شرقی احتمال بارش خفیف و پراکنده، گاهی رگبار و رعد وبرق و وزش باد شدید لحظه ای وجود دارد.
وی برای روز جمعه نیز همین روند را پیش بینی کرد و گفت: تنها دربخش هایی از دامنه های البرز و بخش هایی از شمال غرب کشورمان، استان هایی مثل کردستان، بخش های شمالی اذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی و احتمالا بخش هایی از استان اردبیل، زنجان، قزوین البرز و تهران شاهد بارش های خفیف باشیم.
احمدی افزود: باز هم برای روز جمعه به استثنای این استانها در بیشتر مناطق کشور جو ارام خواهیم داشت.
وی ادامه داد: اواخر وقت روز جمعه با ورود یک سامانه بارشی فعال باز هم ازغرب وشمال غرب شاهد اغاز بارندگی ها در این مناطق خواهیم بود.
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بارش ها خیلی شدید می شود و هم بیشتر مناطق کشور را در برمی گیرد.
وی گفت: برای شنبه برای بیشتر استان های واقع در نیمه غربی کشور شامل آذربایجان غربی، شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیویه و بویراحمد، لرستان، اصفهان، مرکزی، قم، قزوین، البرز و تهران شاهد بارندگی خواهیم بود.
احمدی افزود: بارش ها به بخش های شمالی کشور نیز خواهد رسید؛ تا روز جمعه در بیشترمناطق افزایش دما اتقاق می افتد به خصوص دربخش های شمالی و ساحل دریای خزر در استانهای گیلان مازندارن وگلستان بین 8تا 10درجه این افزایش دما پیش بینی شده است.
وی گفت: در استان های اردبیل و استانهای واقع در سواحل غربی دریای خزر این افزایش دما همراه با وزش باد شدید جنوبی خواهد بود.
احمدی افزود: با ورود این سامانه بارشی که ازروز شنبه اتقاق می افتد کاهش نسبی دما در بیشتر مناطق کشور به خصوص نیمه شمالی کشور پیش بینی می شود؛ برای روز یکشنبه این سامانه به سمت شرق و مرکز حرکت می کند و در خیلی از مناطق کشور شاهد بارش خواهیم بود.
وی در پایان تاکید کرد: امروز آسمان تهران صاف و در برخی ساعات همراه با رشد ابر و وزش باد پیش بینی می شود و دما در گرم ترین زمان به حدود 19 تا 20 درجه می رسد.
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code