رئیس دادگستری گیلان در رودبار:
۱۳۹۷/۰۱/۲۹ ۱۶:۳۹ چاپ

به گزارش گیل خبر، احمد سیاوش پور پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح ساختمان دادگستری این شهرستان با تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی اظهار کرد: اقتدار امروز کشور مرهون تلاش و رشادت های نیروهای مسلح به ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

وی با تقدیر از همکاری مسئولین شهرستان رودبار درباره احداث ساختمان دادگستری گفت: توسعه ساختمان دادگستری در ارائه خدمات رسانی به مردم حائز اهمیت است.

رئیس دادگستری گیلان قضاوت عادلانه، تکریم ارباب رجوع و انجام وظایف قضایی را مورد تأکید قرار داد و افزود: در کنار امکانات و تجهیزات، قاضی باید با در نظر گرفتن خدا و تقوا قضاوت و حکم صادر کند و نباید این گونه باشد که کار یا ضعیف یا ابتر بماند.

سیاوش پور دستگاه قضایی را مکانی را مقدس دانست و بیان کرد: رعایت حرمت و احترام به بندگان خدا امری ضروری و واجب است و هیچ انسانی را نباید کوچک بشماریم و بی حرمتی کنیم.

وی گفت: مجریان دستگاه قضایی برای تحقق و عدالت باید صبر و شکیبایی در امور قضایی را در رأس امور خود قرار دهند.

رئیس دادگستری گیلان با تأکید بر اینکه دستگاه قضا مبرا از سیاسی کاری است تصریح کرد: دستگاه قضا باید سیاست را بداند اما سیاست را وارد دستگاه قضایی نکند و به جناحی وابسته نباشد.

سیاوش پو از رسیدگی به ۵۰۰ هزار پرونده قضایی در سال گذشته خبر داد و افزود: بخش اعظمی از این تعداد پرونده های قضایی طی سال گذشته در سطح گیلان موردبررسی قرارگرفته است.

وی بررسی ۱۵ میلیون پرونده قضایی در کشور را یک آسیب دانست و بیان کرد: نزاع، درگیری ها، ناهنجاری های اجتماعی به همت هیچ اجنبی برطرف نمی شود و تنها همت مردم آگاه و غیرتمند کشور را می طلبد.

رئیس دادگستری گیلان با تأکید بر اینکه همه باید تسلیم قانون باشیم گفت: نباید تا زمانی که قانون به نفع فرد است از آن تبعیت کنند و وقتی برخلاف خواسته اش بود قانون را نادیده بگیرند.

سیاوش پور با تأکید برهمت و همراهی مردم در کاهش پرونده های قضایی افزود: ایران اسلامی در جهان دارای اقتدار است و وجود پرونده های قضایی نباید چهره ای دیگر از کشور را به نمایش بگذارد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code