رئیس کمیسیون عمران شورای شهر رشت خبر داد:
۱۳۹۷/۰۱/۲۳ ۱۰:۲۶ چاپ
به گزارش گیل خبر، رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری با بیان این مطلب که در سالهای اخیر یکی از معضلات موجود در شهر که باعث نارضایتی بحق شهروندان میباشد وضعیت نابسامان و بی کیفیت روکش آسفالت معابر و خیابانها است. رسولی با اشاره به اینکه در شش ماه اول عمر شورای پنجم کمیسیون عمران و توسعه شهری با درک این معضل با استفاده از مشاورین کارشناس خود اقدام به تدوین طرح و برنامه عملیاتی در این باره موسوم به سند بهبود کیفیت روکش آسفات معابر شهر کرده و پس از بررسی های آکادمیک و ایجاد یک ساختار اجرایی به طرحی مناسب و قابل اجرا دست یافت که مورد تصویب شورای پنجم نیز قرار گرفت. این پیگیری ها و تصویب و حمایت از این طرح نشان از عزم جدی اعضای شورا در بهبود کیفیت آسفالت شهر دارد. رییس کمیسیون عمران با ذکر این مورد که در سالهای اخیر همواره مبالغ هنگفتی برای آسفالت معابر هزینه میشد تصریح کرد: اما نتیجه نهایی به دلایلی از قبیل کیفیت پایین قیر،نبود نظارت و عدم اجرای کارشناسی پروسه آسفالت و فقدان امکانات لازم مکانیزه قابل قبول نبود شهروندان همواره در این زمینه با مشکلات متعددی روبرو بودند. وی افزود سند بهبود کیفیت آسفالت در هفت بند به صورت جامع و با دیدگاهی کارشناسی با شناسایی همه نقاط ضعف موجود و ارایه راهکارهای و رفع نواقص تبدیل به مرجع ای قابل اتکا برای موضوع آسفالت شده است و شهرداری و مناطق آن موظف به پیروی از این سند میباشند. در ادامه زاهد با تایید سخنان رسولی در ضرورت بهبود کیفیت آسفالت وضعیت کنونی را در شان شهروندان رشت ندانسته و خواستار تغییر رویکردی عملیاتی در حوزه آسفالت شد. رییس کمیسیون برنامه و بودجه با تاکید بر این موضوع که باید متولی اصلی آسفالت شهر مشخص شود بر بکارگیری پیمانکاران مجرب و خوش سابقه که مجز به ماشین آلات بروز و نیروی تخصصی در زمینه آسفالت هستند شد. وی در ادامه با بیان این مطلب که در موضوع آسفالت باید با یک الگو و مدل کارامد پروژه ها را جلو ببریم از تقویت لجستیکی معاونت عمران به عنوان وظیفه مدیریت شهری و شورا و هزینه کرد این معاونت از روی اولویتهای موجود را خط مشی صحیح این سازمان در انجام پروژه ها علی الخصوص آسفالت صحیح معابر دانست.