به گزارش گیل خبر، ایرنا به نقل از گزارشهای مردمی خبر داده است جنگلهای شفت در منطقه لیفکو و چناررودخان از چندین ساعت پیش در حال سوختن است. جنگلهای گلپورد سیاهکل و باغهای چای روستای بالا نارنج بن بخش اطاقور شهرستان لنگرود در شرق گیلان نیز دچار حریق شده اند. جنگلهای سوستان نیز در چند نقطه دچار حریق شده است و بر اساس گزارش های مردمی عده ای به دلیل نگرانی از رسیدن آتش به منازلشان مشغول جمع کردن اثاثیه و بار زدن به وانت و دور شدن از منطقه هستند. از ساعت 19 و 30 دقیقه شب گذشته براثر شدت وزش باد نیروهای امدادی در شهرهای لاهیجان، سیاهکل، شفت و ماسال و بخش اسالم شهرستان تالش در کنار سایر دستگاه های حضور دارند. به گفته مهدی ولی پور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان تاکنون در پی عملیات امداد و نجات و همراهی امدادگران با سایر دستگاه های امدادی و خدمات رسان تلفات جانی و جرحی و همچنین مسمومیت ناشی از آتش سوزی در سطح استان مشاهده نشده است. از آتش سوزی ده ها هکتاری جنگل ها تا قطعی برق شهروندان/ روشن کردن آتش توسط گردشگران علت احتمالی حادثه
براثر وزش شدید باد در پنجمین شب از آغاز بهار علاوه بر بر باد رفتن تأسیسات شهری در شفت و احمدسرگوراب ده ها هکتار از اراضی منابع طبیعی شهرستان براثر بی احتیاطی طعمه حریق شدند.

منابع محلی در گفت وگو با خبرگزاری فارس در شفت علت حادثه را روشن کردن آتش توسط مسافران و گردشگران در منطقه عنوان کرده اند.

وسعت و حجم آتش به اندازه ای است که تاکنون تلاش آتش نشانان، نیروهای بسیج مردمی و منطقه بی اثر بوده است.

وسعت آتش و وزش باد شدید در منطقه باعث شده تا مهار آتش از کنترل آتش نشانان خارج شود و حریق با سرعت و حجم گسترده تری پیش برود.

شهروندان شفتی نیز از خاموشی برق در خیابان شهید مطهری این شهر حدود ساعت 23 خبر دادند.

رئیس اداره توزیع برق شهرستان شفت نیز با تائید این خبر اظهار کرد: حدود 200 مشترک برق شهر شفت براثر وزش باد و پارگی سیم در خیابان ولی عصر (عج) شهر دلیل قطعی برق بوده و پس از دو ساعت امدادرسانی وصل شده است.

تخریب کامل نمایشگاه بهاره شهر احمدسرگوراب براثر وزش باد شدید/ بالای 80 درصد غرفه داران مددجوی کمیته امداد و بهزیستی اند
عضو شورای اسلامی شهر احمدسرگوراب از تخریب کامل نمایشگاه بهاره شهر احمدسرگوراب براثر وزش باد شدید خبر داد و گفت: بالای 80 درصد غرفه داران از مددجویان کمیته امداد و بهزیستی هستند و جبران خسارت اموال غرفه داران از سوی شرکت های بیمه گر ضرورت دارد.

میثاق رحیمی دقایقی پیش در گفت وگو با خبرگزاری فارس در شفت با اشاره به تخریب نمایشگاه بهاره در شهر احمدسرگوراب شفت اظهار کرد: 37 غرفه از نمایشگاه بهاره شهر احمدسرگوراب براثر وزش باد شدید تخریب و غرفه داران خسارت جدی دیده اند.

وی با بیان اینکه سقف این نمایشگاه در ساعت 11 صبح براثر باد کنده و تخریب شد افزود: با تماس های مکرر با مجری نصب داربست متأسفانه وی از حضور برای بازسازی امتناع کرد و در ساعت حدود 18 و 30 این نمایشگاه کاملاً تخریب و از بین رفت.

عضو شورای اسلامی شهر احمدسرگوراب به نصب غیراصولی داربست های نمایشگاه اشاره کرد و گفت: متأسفانه بااینکه مجری نصب داربست هنوز کارش تمام نشده بود اما بنر شهرداری بر سر درب آن نصب شده بود که جای تأمل دارد.

رحیمی با اشاره به بیمه گذاری غرفه داران در یکی از شرکت های بیمه مستقر در شهر احمدسرگوراب بیان کرد: بخشداری برای نصب هر غرفه 120 هزار تومان از غرفه داران هزینه دریافت کرده و طبق مصوبات شهرداری هزینه نصب داربست با شهرداری بوده است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از اقلام و کالاهای غرفه دران شکسته و دچار خسارت شدید شده اند اظهار کرد: تاکنون همه اقلام عرضه غرفه داران توسط صاحبانشان جمع آوری شده اند و عده ای دیگر نیز در حال جمع آوری هستند.

عضو شورای اسلامی شهر احمدسرگوراب با تأکید بر لزوم تأمین خسارت و برآورد مالی حادثه دیدگان گفت: بالای 80 درصد از غرفه داران نمایشگاه بهاره شهر احمدسرگوراب از مددجویان کمیته امداد و بهزیستی هستند که بیشتر آن ها دستاوردهای روستایی و دست ساز خود را برای مسافران نوروزی به معرض دید و فروش مسافران نوروزی و مردم گذاشته اند که اکنون شاهد از بین رفتن تمام و یا بخش از اموال آن ها شده ایم و شرکت های بیمه باید در پرداخت خسارت ها اهتمام جدی داشته باشند.

جنگل های روستای_تنیان از توابع ماسال [video width="640" height="360" mp4="https://gilkhabar.ir/files/2018/03/video_2018-03-25_07-56-46.mp4"][/video]
    آتش سوزی در باغ درخشان لاهیجان   [video width="480" height="256" mp4="https://gilkhabar.ir/files/2018/03/video-50.mp4"][/video]   آتش سوزی در ارتفاعات کوه های لاهیجان   [video width="240" height="432" mp4="https://gilkhabar.ir/files/2018/03/video_2018-03-25_08-02-36.mp4"][/video]