به گزارش گیل خبر، یک منبع آگاه عنوان کرد که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در محفلی اعلام کرده که اگر تا عصر امروز (پنج شنبه) شرکت سامسونگ عذرخواهی نکند و از این تصمیمی که مبنی بر تحریم شرکت کنندگان ایرانی در بازی های المپیک زمستانی 2018 پیونگ چانگ گرفته عدول نکند، وی دیگر از گوشی سامسونگ استفاده نخواهد کرد.

هم اکنون گوشی همراه ظریف، سامسونگ است.

مسئولان برگزاری بازی های المپیک زمستانی 2018 پیونگ چانگ قرار است به تمامی شرکت کنندگان در این بازی ها به صورت رایگان گوشی سامسونگ نوت 8 هدیه دهد این در حالی است که اعلام شده این هدیه به ورزشکاران ایرانی و کره شمالی تعلق نخواهد گرفت.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز اعلام کرد که در پی اقدام غیر اخلاقی و غیر ورزشی سامسونگ سفیر کره جنوبی شب گذشته به وزارت امور خارجه احضار و به وی اعلام شده که اگر سامسونگ عذرخواهی نکند، شدیدا در روابط تجاری شرکت با ایران تاثیرگذار خواهد بود.

قاسمی در این باره افزود: در این دیدار مراتب اعتراض شدید وزارت امور خارجه و جمهوری اسلامی ایران نسبت به این رفتار غیر اخلاقی و مغایر با روح حاکم بر بازیهای المپیک که شعار خود را ورای رنگ، دین ، نژاد و سیاست قرار داده ، به وی اعلام شد. در این دیدار خاطر نشان شد در صورتی که شرکت سامسونگ مراتب عذرخواهی خود را از این اقدام نابخردانه اعلام نکند، این موضوع شدیدا بر روابط تجاری شرکت سامسونگ با جمهوری اسلامی ایران تاثیر خواهد گذاشت.

ایرنا