به گزارش گیل خبر، حکمت در ابتدای این نشست صحبت هایی جنجالی مطرح کرد. او گفت: « سناریو این جشنواره از قبل نوشته شده است، از تمام مردمی که در صف بلیت سینماهای مردمی هستند عذرخواهی میکنم چون تمام بلیت ها برای ارگان ها فروش رفته است.»
او با اشاره به جایزه مردمی جشنواره فیلم فجر گفت: «جایزه مردمی مال خودتان. ضمن معذرت از تمام مخاطبان سینمای ایران همینجا اعلام می کنم که من دیگر در اکران سینما ها حضور پیدا نمی کنم، اما عوامل فیلم می توانند خودشان هرطور می خواهند تصمیم بگیرند.»
 

این کارگردان با ابراز گلایه از اختصاص سینماهای مردمی به ارگان ها و نهادها، گفت: فکر می کنم سناریوی این جشنواره از قبل نوشته شده، متاسفانه همه بلیت های سینماهای مردمی که من روز گذشته به آنها سر زده ام به ارگان ها فروخته شده و سهمیه هر سینما برای مردم حدود 10 بلیت است. جایزه مردمی نوش جان کسانی که چنین سناریویی برای جشنواره نوشتند. باید بگویم این فیلنامه ای که از قبل نوشته شده خوب دارد پیش می رود. من همین جا اعلام می کنم که دیگر در جشنواره حضور پیدا نمی کنم و به خاطر این حضورم می گویم اشتباه کردم که به این جشنواره آمدم.

او همچنین در پاسخ به سوالی گفت: من فیلم ضد مرد بلد نیستم، بسازم و در این فیلم مثل فیلم های قبلی ام از شعار پرهیز کردم. در فیلم برخورد متفاوت شخصیت ها را با یک معضل نشان داده ام.

به گزارش ایسنا، چند بار از سوی خبرنگاران به موضوع پوشیدن لباس مشکی عوامل فیلم در این نشست اشاره شد که آن را با اتفاقاتی که در سینمای هالیوود افتاده است مقایسه می کردند اما منیژه حکمت از پاسخ دادن سر راست به این سوال خودداری کرد.