به گزارش گیل خبر، نتایج تحقیق اندازه­ گیری رضایت مشتریان از کیفیت خودروهای سواری برای نوزدهمین دوره متوالی از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در هفت دسته قیمتی کمتر از ۲۵ میلیون، ۲۵ تا ۵۰ میلیون، ۵۰ تا ۷۵ میلیون، ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون، ۱۰۰ تا ۱۲۵ میلیون، ۱۲۵ تا ۲۰۰ میلیون و بالاتر از ۲۰۰ میلیون تومان انتشار یافت که در آن به ترتیب دسته های قیمتی خودروهای سایپا۱۳۱، پارس تندر، ام وی ام x22 (MT)، کیا پیکانتو، رنو کپچر، تویوتا پریوس و بی ام و ۵۳۰ بالاترین میزان رضایت مشتریان از کیفیت محصول را کسب نموده است. در این تحقیق با ۶۹٫۰۷۴ نفر از خریداران ۹۷ خودروی سواری که از ۱۷ شرکت عرضه کننده خودرو در شش ماهه اول سال ۱۳۹۶ خودرو خریداری کرده بودند مصاحبه انجام شده است که نتایج نشان می دهد رضایتمندی مشتریان شش ماهه اول سال ۱۳۹۶ در مقایسه با سال ۱۳۹۵ از رشد ۱۵ امتیازی برخوردار بوده است. شایان ذکر است رضایت مشتریان خریداران خودرو از کانال های غیر رسمی خودرو (gray market) در این تحقیق، مورد سنجش قرار نگرفته است. نتایج رضایت مشتریان در شش ماهه اول سال ۱۳۹۶ نشان می دهد ۵۷% خودرو ها نسبت به سال ۱۳۹۵ از رشد رضایت مشتریان و ۲۳٫۵% با افت رضایت مواجه بوده اند. شایان ذکر است ۱۹٫۵% مدل خودروها برای اولین بار در سال ۱۳۹۶ مورد سنجش قرار گرفته اند . نتایج نشان می دهد در دسته قیمتی (خودروهای ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان) با داشتن ۳۵ مدل خودرو بیش از ۶۳% سهم بازار را از آن خود کرده است، که بر این اساس خودروی پارس تندر تولیدی در شرکت پارس خودرو بالاترین عدد رضایت مشتریان و خودروی تیبا۲ پایین­ترین رضایت را در میان خودروهای این رده کسب نموده ­اند.