رئیس شورای شهر رشت پس از جلسه با آخوندی؛
۱۳۹۶/۱۰/۲۰ ۱۶:۲۹ چاپ

به گزارش گیل خبر، سید امیرحسین علوی، رئیس شورای اسلامی شهر رشت، در این خصوص اظهار داشت: این دیدار به منظور دریافت اعتبارات ملی برای پروژه های عمرانی شهرداری رشت بود و شهرداری رشت با تقدیم درخواست های مکتوب، خواستار تخصیص اعتبار برای پروژه های ضروری شهر شد.

رئیس شورای شهر رشت پیرامون این دیدار گفت:در خواست تامین قیر لازم برای تولید آسفالت معابر شهر رشت، از جمله موارد مطرح شده بود.

علوی با اشاره به تراکم شهر رشت و وسعت بافت فرسوده مرکز استان گیلان تصریح کرد: شهر رشت به عنوان پایلوت پروژه های بازآفرینی درنظر گرفته شده است، با این حال با وجود مصوبه وزارت راه و مسکن و شهرسازی، تاکنون شهرداری رشت برای اجرای پروژه های بازآفرینی، نتوانسته است از اعتبارات دولتی تخصیص یافته برای بازآفرینی بهره مند شود.

امیر حسین علوی ابراز کرد: اجرای پیاده راه مرکز شهر و همچنین ساماندهی حریم بقعه خواهر امام و بافت تاریخی ساغریسازان، با استفاده از منابع شهرداری در حال اجراست. اما منابع محدود شهرداری رشت از یک سو و کاهش درامدهای شهرداری های کشور با توجه به شرایط اقتصادی کشور، کفاف تکمیل و تداوم این پروژه ها را نمی دهد. و با وجود انکه شودای چهارم پروژه های در قالب بازافرینی را مشروط به دریافت اعتبار از دولت نموده بود، بخشی از پروژه ها را آغاز کرد ولی برای تکمیل ان نیازمند اعتبارات ملی هستیم.

وی همچنین به ویژگیهای اقتصادی مرکز استان در گذشته اشاره نمود و ابراز کرد: هنوز هم مرکز استان مرکز ترانزیت و تردد کالاست و همین امر نیاز شهر را به ایجاد و تکمیل کمربندی دور شهر را ضروری می نماید. بر همین اساس یکی از درخواستهای مشخص از وزیر محترم راه و شهرسازی، تخصیص زمین هایی است که در تملک شرکت سپیدرود است و در صورت واگذاری بخشی از ان که در مسیر ایجاد رینگ ۹۰متری است، بخشی از کمربندی غرب گیلان تکمیل می گردد.

علوی، خدمات رسانی به مسکن مهر را هم از اولویت های شهرداری دانست و یاداور شد: شهرداری رشت پیش از واگذاری این محدوده از سوی وزارتخانه به شهرداری رشت، به این محدوده مسکونی خدمات رسانی کرده است و تاکنون ۲۹میلیارد تومان از مسکن و شهرسازی مطالبه دارد و افزون بر ان ۴۰ میلیارر دیگر از اسناد خزانه می باید به شهرداری رشت تخصیص یابد و در صورت موافقت وزیر محترم و دریافت این اعتبار، می توانیم پروژه های نیمه تمام عمرانی رشت را هم تکمیل نماییم.