به گزارش گیل خبر، دیدار تیم های استقلال رشت و شاهین بندرانزلی از هفته هفدهم لیگ برتر گیلان جام گیل در حالی برگزار شد که در دقیقه 60 بازی داور مسابقه به علت درگیری  بازیکنان و کادر فنی استقلال رشت به وی به همراه کمک های خود زمین مسابقه را به صورت کامل ترک کرد و پیش از ترک زمین نیز اعلام کرد دیگر بازی را ادامه نخواهد داد. تیم داوری پس از حدود 10 دقیقه با پادرمیانی مسعود فلاح رئیس کمیته داوران مجدداً به زمین برگشتند و بازی را ادامه دادند تا این مسئله با اعتراض باشگاه شاهین بندرانزلی روبرو شود به طوری که این باشگاه خواستار تجدد این دیدار شده است.

سهیل میرزاجانی مدیرعامل باشگاه شاهین که از چهره های آگاه به مسائل  حقوقی در فوتبال گیلان نیز به شمار می رود در خصوص این مسئله اظهار کرد: یک مسابقه فوتبال باید بر اساس آنچه قانون گذار وضع کرده برگزار شود مثلاً داور مسابقه نمی تواند بگوید من تشخیص می دهم پرتاب اوت به جای دست با پا انجام شود.

میرزاجانی گفت: در دیدار ما برابر استقلال رشت در ورزشگاه عضدی داور مسابقه با یک تصمیم کاملاً قاطع و صحیح پس ازآنکه دید دیگر شرایط برای ادامه بازی مهیا نیست به همراه کمک های خود زمین مسابقه را ترک کرد و پیش از ترک زمین نیز اعلام کرد دیگر بازی را ادامه نخواهد داد؛ اما متأسفانه به جای اینکه از این تصمیم شجاعانه داور حمایت شود آن قدر وی را تحت فشار گذاشتند که مجبور شد مجدداً به زمین برگردد.

مدیرعامل باشگاه شاهین درباره مورد قانونی این اتفاق افزود: داور می تواند به خاطر اتفاقات مختلف ازجمله قطع برق ورزشگاه، حاد شدن شرایط جوی، بحث امنیتی و ... بازی را حتی به دفعات تعلیق کند تا شرایط مجدد مهیا شود؛ اما وقتی داور به همراه کمک های خود زمین مسابقه را ترک می کند و می رود دیگر مسئله از حالت تعلیق خارج می شود و به معنای پایان بازی اطلاق می شود و ادامه بازی اتمام شده بدون شک نقص صریح قانون است و جمع بندی ما این است که باید بازی تکرار شود جز اینکه با مورد قانونی ما رو توجیه کنند که بعید می دانم.

سهیل میرزاجانی درباره اینکه آیا تکرار بازی در دنیای فوتبال سابقه داشته بیان کرد: این یک اتفاق عادی است همین چند وقت پیش فیفا حکم داد بازی آفریقای جنوبی و سنگال در مقدماتی جام جهانی 2018 به خاطر نقص قانون از سوی داور تکرار شود.