شهردار رشت در دیدار با معاون سفیر کره جنوبی:
۱۳۹۶/۰۹/۰۲ ۱۱:۳۰ چاپ
به گزارش گیل خبر، مسعود نصرتی در نشست با معاون اقتصادی سفیر کره جنوبی با اشاره به پنجاه و پنجمین سالگرد ارتباط دیپلماسی ایران و کره جنوبی اظهار داشت: این باعث مباهات است که امروز در شهر فرهنگ دوست رشت میزبان سفیرانی از کره جنوبی هستیم.

شهردار رشت اقلیم و شرایط مشترک بین استان گیلان به ویژه شهر رشت  و کشور کره جنوبی را مورد واکاوی قرار داد و تصریح کرد: امروز فرصت ارتباط ویژه برای برخورداری از این امتیازات فراهم شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به وجود منطقه آزاد مطمئنا شرایط برای تعاملات  اقتصادی و گردشگری بین دو کشور برقرار است تاکید کرد:رشت اولین شهر ایران در شبکه خلاق یونسکو در حوزه خوراک شناسی است و امیدواریم پررنگ تر و با اقتدارتر از گذشته در کنار هم باشیم و مطمئنا فراهم کردن شرایط خواهر شهری با حمایت سفارت دو کشور برای ما بسیار مفید خواهد بود.

 وی افزود: امیدوارم در برنامه کوتاه مدتی که در شهر باران های نقره ای میزبان شما هستیم شرایط خوبی را برای شناخت از این شهر برای تان فراهم سازیم و این دیدار مقدمه ساز ایجاد تفاهم نامه ها و توافق نامه هایی مناسب برای دو کشور باشد.

وی با اشاره به ورود سالانه ۳۶ میلیون گردشگر به استان گیلان گفت: این حجم از گردشگر بدون دعوت و تبلیغ وارد گیلان می شوند که می تواند بستر خوبی برای سرمایه گذاران باشد و هر نوع سرمایه گذاری برای این حجم از گردشگر برای شهر رشت معنادار و ارزشمند است .

 شهردار رشت با تاکید بر به وجود آوردن نقش برد-برد در برنامه های پیش روی دو کشور اذعان داشت: ما در شهر رشت و استان گیلان  این شرایط را برای سرمایه گذار قائل هستیم که شرایط مهیاتری از جایگاه برد-برد داشته باشد چرا که معتقدیم برنده واقعی هر قرارداد در گیلان ما هستیم و عمران و آبادی که در این استان صورت می گیرد، سرمایه گذار باید حتما پیروز اقتصادی هر قرارداد باشد.

نصرتی اظهار داشت: پیشنهاد من این است که با معرفی نمایندگان و تشکیل کارگروه هایی برای فراهم آوردن تفاهم نامه ها و عقد قرارداد این مسیر را به درستی پیش برویم و مطمئنا ارتباط آژانس های بین الملل که با شهر رشت در ارتباط هستند شرایط را بیشتر برای تعاملات بین المللی فراهم می کنند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code