به گزارش گیل خبر، مستند تلویزیونی «پروفسور سمیعی» در دو قسمت 30 دقیقه ای به زندگی علمی و اجتماعی پروفسور سمیعی در خارج و داخل کشور می پردازد.بخش نخست این مستند به زندگی پرفسور سمیعی در محل زندگیش گیلان و بخش دوم آن نیز نگاه جهانیان به وی را به تصویر می کشد و از ترکیب این دو بخش یک برنامه 35 دقیقه ای نیز تهیه شده است.

مستند زندگینامه پروفسور سمیعی دو سال پیش توسط گروه تولید سیمای مرکز گیلان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان آغاز شده و در بهمن امسال آماده پخش می شود.لوکشین های این مستند در ایران و آلمان، کره جنوبی و محل تحصیل، کار و زندگی پروفسور تصویربرداری شده است.

این مستند ابعاد مختلف زندگی پروفسور را از کودکی تا به امروز به تصویر کشیده، از دوران کودکی پروفسور سمیعی در زادگاهش شهر رشت تا دوران جوانی وی در تهران و دوران تحصیلات عالی و کارش در آلمان تصویر برداری شده است که تصاویری از جراحی های پروفسور سمیعی در مرکز درمانی مغز و اعصاب در هانوفر آلمان و مصاحبه 30 نفر از برگزیدگان علم پزشکی دنیا و نظرات آنها درباره پرفسور سمیعی در خارج از کشور گنجانده شده است.در این مستند با جراحان و متخصصان مغز و اعصاب امروز دنیا که از شاگردان پروفسور هستند مصاحبه هایی انجام شده که برای بینندگان بسیار جذاب است.

مستند «پروفسور سمیعی» به کارگردانی فریدون قدیمی تولید سیمای مرکز گیلان در فصل دوم جشنواره تلویزیونی مستند خوش درخشید.این برنامه عنوان بهترین مستند بلند از نگاه تماشاگران، تندیس جشنواره و دیپلم افتخار را به خود اختصاص داد.در بخش مستند بلند از نگاه بینندگان سه اثر نامزد دریافت جایزه شدند که عنوان بهترین مستند به برنامه «پروفسور سمیعی» تعلق گرفت.

فریدون قدیمی، محقق، تهیه کننده و کارگردان این مستند است و کار تصویربرداری آن را محمدرضا پیشه احسان از فیلمبرداران مجرب صدا و سیما به عهده دارد.سید مصطفی نبوی، تدوینگر و حدیث مباحی و امیرحسین زارع نیز مترجم بخش های خارجی مستند مذکور هستند.

پروفسور مجید سمیعی جراح حاذق مغز و اعصاب دنیا بوده که در مرکز بزرگ بیمارستانی مغز و اعصاب جهان در هانوفر آلمان به تحقیق و تدریس و کار مشغول است.وی افتخارات علمی بسیاری در محافل پزشکی جهان کسب و اخیراً تمام این افتخارات را به موزه تاریخ پزشکی ایران اهدا کرده است.