سالاری: امیدواریم شاهد تغییرات چشمگیری برای احیای دو رودخانه رشت باشیم/ برای خرید زباله سوز امسال اعتبار خوبی در نظر گرفته شده است

به گزارش گروه دریافت گیل خبر، دکتر مصطفی سالاری در این دیدار ضمن آرزوی توفیق برای شهردار جدید رشت با اشاره به اینکه شهر رشت 30 درصد جمعیت استان را دارا است افزود: قطعاً با این حجم جمعیت مردم انتظار ارائه  به حق خدمات مطلوب و بیشتر به این شهر را دارند.

وی انتخاب شهردار رشت با اتفاق آراء را در سطح کشور کم نظیر دانست و گفت: این انتخاب قوت قلب و پشتیبان مستحکمی در اجرای برنامه ها برای شهردار رشت محسوب می شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه مجموعه ی مدیران استان و مدیریت شهری هدف مشترکی در ارائه مطلوب خدمات به مردم دارند اظهار داشت: در این میان تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا با حمایت از مجموعه ی مدیریت شهری علاوه بر افزایش درآمدزایی شهرداری در سطح شهر نیز اقدامات مثبتی انجام گیرد.

وی با اشاره به تلاش صورت گرفته در احیاء 2 رودخانه ی زرجوب و گوهررود افزود: باتوجه به اعتبارات خوبی که در سال جاری برای این 2 رودخانه در نظر گرفته شده امیدواریم شاهد تغییرات چشمگیری در این خصوص باشیم.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای خرید زباله سوز نیز امسال اعتبار خوبی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه توسعه ی صنعت گردشگری رونق را بدنبال دارد افزود: با رونق گرفتن کسب و کار، اشتغال و درآمدزایی مردم قطعاً سهم درآمدی شهرداری ها نیز افزایش پیدا می کند.

دکتر سالاری به استانی شدن مالیات بر ارزش افزوده در برنامه ی ششم توسعه اشاره و خاطر نشان کرد: باتوجه به اینکه توزیع مالیات بر ارزش افزوده استانی شده است با افزایش پرداخت عوارض در سطح استان افزایش درآمد شهرداری ها را نیز در پی دارد.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات کنونی شهرداری رشت با این حجم جمعیت در سطح مطلوبی قرار ندارد گفت: امیدواریم با تلاش هایی که انجام می گیرد شهرداری را به درآمدزایی برسانیم تا به پایدار شدن آنها کمک شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه بهترین رونق اقتصاد در گیلان گردشگری است گفت: برای توسعه و رونق کل استان اولویت بنده با محوریت گردشگری است.

وی با بیان اینکه حضور گردشگران درآمدزایی را در پی دارد افزود: تسهیل سرمایه گذاری در روند افزایش ورود سرمایه گذاران بسیار تأثیرگذار است.

استاندار گیلان به برگزاری نشست با اعضای شورا و نخبگان شهر رشت به منظور شناسایی هرچه بیشتر دغدغه های موجود اشاره و اظهار داشت: با برگزارش نشست ها تلاش شود تا در برنامه ریزی مشترک برای حمایت از پروژه های خاص به صورت ویژه اقدام گردد.

وی با اشاره به اینکه شهر رشت فضای بسیاری برای کار و خدمت رسانی دارد افزود: ترکیب حضور جوانان و افراد باتجربه در شورای شهر رشت و شهرداری قوی قطعاً می تواند اقدامات مثبتی را برای این شهر در پی داشته باشد.

دکتر سالاری توفیق در بهبود وضعیت شهر رشت را توفیق برای همه دانست و گفت: انشاء ا... سال آینده چهره ی مطلوب و بهتری را از شهر رشت شاهد باشیم.

وی با تأکید بر اینکه در مسیر خدمت نباید به گذشته برگردیم تصریح کرد: این اقدام مشی و روش خدمتی بنده است و باید با تدبیر و برنامه ریزی صحیح منطبق با خواست مردم و استفاده از تمامی اندیشه ها و سلیقه ها با سرعت روبه جلو حرکت کنیم.

در این دیدار رئیس شورای اسلامی شهر رشت حضور استانداری جوان برای استان گیلان را مایه برکت دانست و افزود: امیدواریم با حمایتی که از مجموعه ی مدیریت شهری انجام می گیرد از مقطع کنونی با آرامش عبور و به شرایط مناسبی برسیم.

سیدامیرحسن علوی با اشاره به اینکه صنعت گردشگری نیاز امروز شهر رشت است گفت: رشد اقتصاد شهری جزء اولویت های ما است و در این مسیر رونق صنعت گردشگری را بسیار حائز اهمیت می دانیم.

در ادامه این دیدار شهردار رشت ضمن ارائه گزارشی از وضعیت فعلی شهرداری رشت گفت: باتوجه به شناختی از مشکلات موجود و همچنین ظرفیت های بسیار بالای شهر رشت دارم به این شهر ورود کردم.

مسعود نصرتی بر لزوم حمایت از سرمایه گذاران و تسهیل روند سرمایه گذاری در شهر رشت تأکید کرد و افزود: شهر رشت جذابیت های فراوانی برای ورود سرمایه گذار دارد که نیازمند حمایت است.