بانوی آب (1)
اختصاصی گیل خبر/ مهتا صدری: در ابتدای مراسم کتاب 'پس از پنجاه سال پژوهشی' تازه پیرامون قیام حسین (ع) اثر ارزشمند علامه سید جعفر شهیدی معرفی شد. سپس دکتر پویا پایداری در ادامه ی درس گفتار شبهای گذشته با عنوان "عاشورا، ایمان ظاهری و ایمان قلبی به سخنرانی پرداخت. وی گفت: شب عاشوراست و در کربلا غوغاست؛ این غوغا از سپیده ی صبح خلقت تا غروب عالم طبیعت در جریان است. مدیر موسسه معراج با اشاره به نقش سازنده ی پیامبردر اسلام اظهار کرد: پیامبر بر ویرانه های جاهلیت بنای عدالت و مدنیت نهاد؛ در این راه براو تهمت ها زدند، دندان شکستندو... پنجاه سال پس از رحلت پیامبر امام حسین نیز، برای اصلاح امت جدش رسول الله برخاست که برویرانی ها بنای عدالت بسازد.سید الشهدا گل سرسبد بنای عدالت و آزادی است. وی با یاداوری این نکته که جنگ و خونریزی در طول تاریخ همیشه حاصل و *خروجی دو قشر باورمند بوده است، وظیفه ی مسلمانان را به جهت اهمیت شناخت مومن حقیقی از غیر واقعی، واکاوی حادثه ی عاشورا دانست. پایداری گفت: قران تاکید دارد به اهل ایمان که ای اهل ایمان ایمان بیاورید؛ در واقع قران می گوید: اهل ایمان نوایمانی پیشه کنید؛ ایمان خود را در بستر کهنه ی بی تاثیر قرار ندهید. سپس وحید فخر موسوی به مقتل خوانی پرداخت و در ادامه ی مراسم حجت الاسلام ساجدی به ایراد سخنرانی پرداخت. وی گفت: عنصر اصلی محبت مردم به امام حسین به خود سیدالشهدا برمیگردد؛ به اخلاق، عشق، ایمان و ایثار او و یاوران و خاندانش،خداوند در هیچ چیز به این اندازه برکت قرار نداده است، این برکت در وجود سیدالشهدا و عاشورای اوست. امام جمعه استانه اشرفیه ادامه داد: از برکت این واقعه ی بی بدیل تاریخ اسلام، اسلام از انحطاط و از انحراف اساسی نجات یافت و در طول این ۱۴۰۰ سال نیز این برکات متعالی معارف اسلام، زنده و پویا به ما منتقل شده است. وی افزود: از این رهگذر باورها و عقاید مسلمین تثبیت شد و اخلاق اموزش مداوم داده شد، روند اصلی این حرکت فرهنگی و اعتقادی به ایمان انسانها و ارادتشان به سالار شهیدان از برکات ایثار شهیدان کربلاست. وی با اشاره به تقسیم بندی یکی از صاحب نظران جهاد را سه گونه توصیف کرد جهاد اکبر، جهاد اوسط و جهاد اصغروگفت: انسان مرتبا درمعرض موانع و مشکلات قرار می گیرد؛ در جنگ و دوراهی میان عدل و ظلم؛ صدق و کذب؛ حق و باطل؛ حسن و قبح و همه ی تعارض هایی که اثر و بار اخلاقی دارد.

دکتر ساجدی نقش و تاثیر قیام سیدالشهدا در احیای ارزشها و اموزه ها اسلامی را با رویکردی عاشقانه (دینداری عاشقانه) دانست و افزود: ابی عبدللله احیاگر انگیزه ی عاشقانه است، خودش در این راه قدم برداشت و این افق روشن را با شهادتش روی شیعیانش گشود.

حجت الاسلام ساجدی در پایان با اشاره به عزت مندی، که اثر دیگر قیام سیدالشهداست گفت :عزت مندی در کلام و عمل امام موج می زند؛ مردن عزت مندانه در منطق ابی عبدالله از زندگی با ذلت بهتر است. گفتنی ست برنامه های هیئت فرهنگی مذهبی بانوی اب تا سه شنبه ۱۱ مهر هرشب از ساعت ۱۹ تا ۲۱ در محل هتل المپیک برگزار می گردد. گیل خبر، حامی رسانه ای هیات فرهنگی مذهبی بانوی آب است عکس: سعید کتمان [gallery ids="311560,311561,311563,311564,311565,311562,311567,311570,311571,311572,311573,311569,311566,311574"]