به گزارش گروه دریافت گیل خبر،  در این جلسه فرامرز جمشیدپور،سرپرست شهرداری رشت،معاونین شهرداری،مدیران مناطق و مدیران سازمان های تابعه شهرداری رشت حضور داشتند.
فاطمه شیرزاد،؛ پذیرفتنی نیست که بگوییم نمی توانیم حقوق ها را پرداخت کنیم

فاطمه شیرزاد،سخنگوی شورای شهر رشت در ابتدای جلسه اظهار کرد: چهار سال پر از فراز و نشیب را در حوزه های مختلف پشت سر گذاشتیم و روز گذشته با آغاز هفته دولت مراسم تحلیف اعضای شورای پنجم برگزار شد.

شیرزاد افزود: امیدواریم بتوانیم در کنار مدیران شهرداری خدمت گزار مردم شهر رشت باشیم و در اولین روز رسمی شورای پنجم با تشییع پیکر دو شهید گمنام آغاز شد.

سخنگوی شورای شهر رشت با بیان اینکه باید در عمل خدمت صادقانه را به مردم نشان دهیم بیان کرد: امیدواریم در کنار شما مدیران با تعامل و همکاری حوزه مدیریت شهری را براساس چارچوب حقوقی و بودجه جلو ببریم.

وی با اشاره به مشکلات و معضلات موجود در حوزه های مختلف شهری اظهار کرد: مردم امروزه نیازمند این هستند که خدمات را لمس کنند.

شیرزاد خواستار تلاش بیشتر مدیران شهرداری در خصوص کمبود منابع مالی شهرداری شد و افزود: همواره در کمیسیون بودجه به شفاف سازی مالی تاکید کردیم و شهر رشت و مردم رشت طاقت ندارند.

 سخنگوی شورای شهر رشت خواستار پرداخت به موقع حقوق کارگران و پاکبانان شد و تاکید کرد: این پذیرفتنی نیست که بگوییم نمی توانیم حقوق ها را پرداخت کنیم.

شیرزاد با اشاره به اینکه پس از رای اعتماد اعضای شورا به سرپرست شهرداری مسئولیت ایشان سنگین تر می شود گفت: ان شاء الله شاهد اقدامات حوبی در حوزه خدمت رسانی به شهروندان باشیم.

  سرپرست شهرداری رشت؛ تشکیل کمیته تهاترهای شهرداری رشت

 مهندس فرامرز جمشیدپور،سرپرست شهرداری رشت در این جلسه اظهار داشت: امروز در دومین روز آغاز شورای پنجم به شورا آمدیم تا از رهنمودهای اعضای شورا برای ادامه کار استفاده کنیم و آمده ایم بگوییم به عنوان یار و عضو دوازدهم در کنار اعضای شورا هستیم.

سرپرست شهرداری رشت افزود: حاضر هستیم هرهفته در خدمت اعضای شورا باشیم و گزارش کار ارائه دهیم و مسائل موجود را شفاف سازی کنیم.

مهندس جمشیدپور با بیان اینکه از افزایش درآمد شهرداری در مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: قرار شد کمیته ای نیز در خصوص تهاترها شهرداری نیز تشکیل شود.

 شهردار منطقه یک رشت؛ هیچ مقاومتی در برابر انجام نشدن تهاتر ندارم

محمد پورناصرانی،شهردار منطقه یک رشت در ادامه جلسه اظهار کرد: شهر رشت پتانسیل های زیادی دارد و امیدوارم با کمک یکدیگر بتوانیم در راستای خدمت رسانی به مردم گام برداریم.

وی با اشاره به تهاترهای انجام شده در شهرداری منطقه یک رشت بیان داشت: متاسفانه اغلب پروژه ها و هزینه های شهرداری از درآمدها پیشه گرفته است.

شهردار منطقه یک رشت تاکید کرد: از ۲۰ میلیارد تومان تهاتر صورت گرفته در شهرداری تنها ۲ میلیارد تومان متعلق به شهرداری منطقه یک است و بقیه متعلق سایر مناطق و شهرداری مرکز است.

پورناصرانی با بیان اینکه تمامی بارها بر روی دوش شهرداری منطقه یک گذاشته شده است اذعان داشت: بارها در جلسات مختلف عنوان کردم به دنبال تهاتر نیستیم و باید راه و روشی به موازات آن پیش بینی شود تا تهاترها را کنار بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه از روزهای اول تهاتر مورد هجمه های عجیب قرار گرفتیم گفت: متاسفانه در دو سال اخیر سیاست درستی برای آن تدبیر نشد و تنها منطقه ای که مورد آسیب وهجمه قرار گرفت شهرداری منطقه یک بود و هیچ کس به دفاع از منطقه یک نیامد.

شهردار منطقه یک رشت خاطرنشان کرد: هیچ مقاومتی در برابر انجام نشدن تهاتر ندارم ولی شهرداری در حال حاضر توان این را ندارد تهاترها را کنار بگذارد.

 

 شهردار منطقه دو رشت؛ تهاتر امروز تنها راه وصول مطالبات شهرداری است

مرتضی عاطفی،شهردار منطقه دو رشت نیز در این جلسه اظهار داشت: با توجه به شرایط سختی که شهرداری دارد تهاتر امروز تنها راه وصول مطالبات شهرداری است و ابزارهای مختلف برای وصول مطالبات از شهرداری گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در فضای رسانه ای مطرح شده بود مناطق پول ها را برای خود نگه داشته اند و قصد ضربه زدن به مدیریت شهری را دارند ابراز داشت: به نمایندگی از تمامی مدیران شهرداری شهادت می دهم که هیچ کدام از مدیران شهرداری چنین تفکری به ذهن آن ها خطور نمی کند و برای ما حل مشکلات پرسنلی در اولیت اول و حل مشکلات پیمانکاران در اولویت دوم ما مدیران قرار دارد.

 

محمد حسن علیپور، خواستار شفاف سازی مالی از سوی مدیران شهرداری شد

 محمد حسن علیپور،عضو هیئت رئیسه شورای شهر رشت در این جلسه خواستار شفاف سازی مالی از سوی مدیران شهرداری شد و گفت: ما آمده ایم تا شهر را بسازیم و مردم از ما انتظار دارند.

نائب رئیس شورای شهر رشت؛  اختلاف نظرها در شهرداری و شورا کنار گذاشته شود
حجت جذب،نائب رئیس شورای شهر رشت در این جلسه مطرح کرد: در فاصله شورای چهارم و پنجم به شهرهای قزوین و اصفهان سفر کردیم و همدلی را در بین شورا و شهرداری آنجا مشاهده کردیم.

وی تاکید کرد: برای اینکه آهنگ حرکت شهرداری تغییر کند باید اختلاف نظرها در شهرداری و شورا کنار گذاشته شود و همه باید کمک کنیم با یکدل بودن وضعیت شهرداری را تغییر دهیم.

 امیر حسین علوی،رئیس شورای شهر رشت در این جلسه اظهار داشت: اعتماد مردم به ما باعث شد ۴ سال دیگر در خدمت مردم باشیم و ان شاالله بتوانیم خدمتگزاری لازم را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه این جایگاه را مردم به ما اعضای شورا داده اند بیان کرد: قطعا وظیفه ما تسهیل گری اموری است که خدمات را به مردم عزیزمان به بهترین شکل ارائه دهد.

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به اینکه شهردار گذشته با استیضاح از شهرداری خداحافظی کرد و این یک اتفاق ناگوار بود گفت: امیدواریم شاهد چنین اتفاقاتی در شهرداری نباشیم.

این مقدار عقب ماندگی برازنده شهر رشت نیست
 علوی تصریح کرد: امیدواریم فرهنگ سازمانی شهرداری به گونه ای شود که همه اتفاقات در راستای تعامل و تفاهم درست رخ دهد.

وی حضور مدیران جوان در شهرداری رشت را یک فرصت دانست و افزود: امروز این فرصت برای شهرداری به وجود آمده و جوانان پرانرژی و تحصیل کرده این شهر در مسند مدیریت قرار گرفته اند و امیدواریم تعامل بین شورا و شهرداری انجام شود.

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به اینکه این مقدار عقب ماندگی برازنده شهر رشت نیست تاکید کرد: متاسفانه امروز حالت سکون گرفتیم و دچار روزمرگی شده ایم.

 علوی پرداخت حقوق و مطالبات پرسنل شهرداری را از اولویت های اول شورا و شهرداری عنوان کرد

علوی پرداخت حقوق و مطالبات پرسنل شهرداری را از اولویت های اول شورا و شهرداری عنوان کرد و گفت: به هیچ عنوان توقف در اولویت ما نیست و شهردار رشت هرکس که می خواهد باشد.

وی خطاب به مدیران شهرداری رشت گفت: به خدا من با شما مدیران توانمند شهرداری می توانم کشور را فتح کنم.

علوی همچنین خواستار ثبات مدیریت در مجموعه مدیران شهرداری شد و گفت: شما مدیران با خیال راحت به کار خود ادامه دهیم و به فکر خدمت رسانی باشید.

رئیس شورای شهر رشت از مدیران منابع انسانی شهرداری خواستار شد نگاه و توجه ویژه ای به سیستم منابع انسانی داشته باشند.

   رضا رسولی،دیگر عضو شورای شهر رشت در این جلسه به تعامل و همکاری شورا و شهرداری تاکید کرد.

رسولی افزود: در اواخر شورای چهارم شاهد تغییرات مدیریتی در شهرداری بودیم و تاکید می کنم به هیچ وجه آرامش شهرداری تا انتخاب شهردار تحت شعاع قرار نگیرد.عضو شورای شهر رشت تاکید کرد: به جز شرایط اضطراری تغییر و تحولی در بدنه مدیران شهرداری انجام نشود.

فاطمه قدیمی،مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت در این جلسه گفت: امیدواریم با تعامل بین اعضای شورا و مدیران شهرداری اتفاقات بهتری برای مردم رشت رخ دهد.