به گزارش گیل خبر، محمد علی یوسفی عصر پنجشنبه در نشست با صاحبان صنایع و واحدهای تولید استان بر ضرورت گسترش و ارتقای استاندارد در جامعه تاکید کرد و افزود: رعایت استاندارد راه نجات تولید است.

وی همچنین با بیان اینکه استاندارد یک ضروت اجتناب ناپذیر است، اظهارداشت: یکی از دلایل اصلی پیشرفت کشورهای توسعه یافته توجه به مقوله استاندارد است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گیلان با بیان اینکه کار استاندارد دارای تعریف و معیار مشخصی است، گفت: در تمامی موارد باید معیارهای استاندارد را مورد توجه قرار داد چرا که استفاده بهینه از زندگی و بهره وری را به همراه خواهد داشت.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه تقویت استاندارد باید سرلوحه تمامی فعالیت ها باشد، افزود:  استاندارد کلید حمایت از تولید ملی و اقتصاد مقاومتی است.

یوسفی تصریح کرد: واحدهای تولیدی و بنگاه های اقتصادی که امروز دارای قدرت رقابت در عرصه بین المللی باشند می توانند ادامه حیات اقتصادی داشته باشند.

وی همچنین با بیان اینکه "ارتقای کیفیت از ضروریات و الزامات قدرت رقابتی در عرصه اقتصادی است " تاکید کرد: با توجه به شرایط موجود تنها واحدهای تولیدی و بنگاه های اقتصادی که می توانند کیفیت تولیدات خود را افزایش دهند و ذائقه بازار جهانی را شناخته و متناسب با آن تولید کنند، می توانند به فعالیت های اقتصادی خود ادامه دهند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گیلان گفت: تقویت استانداردها یکی از راهبردهای اساسی اقتصاد مقاومتی است که از اتلاف منابع جلوگیری و باعث ایجاد اقتصاد مقاومتی می شود.

وی ادامه داد: در واقع مفهوم استاندارد زبان مشترک بین بهره برداران و تولیدکنندگان و نقطه مشترک بین صنعت و مصرف کنندگان است اگر به این موضوع توجه شود در زندگی روزمره استاندارد کاربرد زیادی دارد و باعث هماهنگی و یکپارچگی در حوزه صنعت و مصرف خواهد شد.

یوسفی بیان داشت: سرمایه گذاری در راه بهبود کیفیت کالاهای تولیدی برای پاسخگویی به نیازهای مصرف کنندگان داخلی و راهیابی کالاها به بازارهای جهانی و کاهش واردات، مهمترین اصل در توسعه اقتصادی است.

وی تصریح کرد: با عزم ملی در رعایت استانداردها و نظارت بر صحت اجرای این مهم و همچنین با مدیریت جهادی و فرهنگ سازی می توان در صحنه اقتصادی پیشرفت کرد.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گیلان بر لزوم به کارگیری استانداردها در امور تولیدی و خدماتی تاکید کرد و افزود: با بکار بستن استاندارد در امور تولیدی و خدماتی می توان زمینه های رشد اقتصادی را که یکی از شاخصه های مهم توسعه کشور است فراهم کرد.

/مهر