رییس اسبق هیات کاراته
۱۳۹۳/۰۸/۰۸ ۰۹:۳۵ چاپ

به گزارش گیل خبر، امیر حسین علوی درباره شروع فعالیتش در هیئت کاراته گفت: ورود من به هیئت کاراته بسیار غیرمنتظره بود. با اینکه از سایر هیئت های ورزشی رزمی و غیر رزمی درخواست همکاری داشتم با دعوت برخی از دوستان کاراته کار استان از جمله مسعود رهنما با 17 رای از 18رای وارد هیئت کاراته استان شدم.

وی ادامه داد: در بین درخواست های مختلف به دلیل اینکه در سنین نوجوانی مدتی کاراته و در سبک کانزن ریو کار می کردم این دعوت و این رشته برایم جذابیت خاصی داشته و قرابت ذهنی و قلبی برای کار کردن در این رشته برایم وجود داشت کاراته را انتخاب کردم.

رضایت اصغریان از شروط من برای ریاست هیئت کاراته بود

علوی درباره رئیس سابق هیئت کاراته استان گیلان گفت: قبل از ورود به هیئت کاراته رضایت اصغریان رئیس سابق هیئت کاراته استان از شروطی بود که برای تصدی ریاست هیئت کاراته اعلام کرده بودم که در صورت راضی بودن ایشان حاضرم وارد این ورزش شده و به این ورزش خدمت کنم.

علوی درباره عملکرد هیئت کاراته استان در این مدت گفت: خوشبختانه عملکرد هیئت کاراته در این مدت به گونه ای بود که امروز بتوانیم حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشیم. از روز اول سعی کردیم برنامه های نیمه کاره را ادامه دهیم. همچنین همانطور که در انتخابات ریاست هیئت کاراته اعلام نمودم سعی کردیم اصلاحاتی را در ساختار بدنه کاراته ایجاد کنیم و کاراته را به روزهای خوبش نزدیک کنیم و برنامه های ارائه شده ما نیز در راستای پیشرفت این ورزش بود و امروز گزارشی که ارائه می دهم سرفصل های همان برنامه های ارائه شده روز انتخابات و حتی مضاف بر آنها نیز هم هست که امیدوارم مورد قبول ورزشکاران و دوستداران کاراته قرار گیرد.

وی گفت: بخشی از برنامه های ما مربوط به اصلاحات ساختاری در حوزه های مختلف ورزشی، اجتماعی، فرهنگی  و انضباط مالی بود که آنها را سرفصل کارهای خودمان قرار دادیم و در این هیئت امروز همگان به این امور به خصوص انضباط مالی ایجاد شده اذعان دارند.

ایجاد کمیته ها در راستای استفاده از پتانسیل جوانان و کاهش نواقص بوده است

رئیس هیئت کاراته استان به تشکیل کمیته ها اشاره کرد و افزود: سعی ما فعالسازی تمام بدنه کاراته و فرهنگ سازی مناسب بوده است. سعی کردیم نواقص ورزش کاراته را کاهش دهیم که اصلاح ساختاری و ایجاد کمیته ها در راستای همین روند بوده است، در شهرستانها نیز با حضور و با استفاده از نسل جدید کاراته که اکثرا از قشر تحصیل کرده جامعه هم هستند تغییراتی را ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: در کادرسازی، کمیته های داخلی هیئت کاراته را فعال نمودیم و کمیته هایی مانند کمیته پژوهشی و استعداد یابی را راه اندازی نمودیم. در برخی جایگاهها نیز با انتصاب مشاورین (مشاور سبک های آزاد، مشاور جوانان، مشاور فرهنگی و... ) و مسئولین انفرادی مانند مسئول امور باشگاه ها، مسئول امور شهرستان ها و مسئول بسیج که حتی در شورای عالی بسیج ورزش استان نیز مطرح شد، تغییراتی را ایجاد کردیم.

علوی تصریح کرد: کمیته پژوهش برای اولین بار در هیئت کاراته تشکیل شد که خروجی اولیه آن، مقالاتی درباره این ورزش و بروشورهای تبلیغاتی ورزش کاراته در خصوص مزایای ورزش و کاراته جهت ترغیب خانواده ها به ورزش بوده است که در صورت ادامه حتی به نشر کتاب هایی در زمینه ورزش و کاراته منتج می گردد و اگر توفیقی باشد ایجاد رشته کاراته در علمی کاربردی از برنامه هایی است که در آینده به آن خواهیم پرداخت.

کمیته های کاراته برای اولین بار صاحب آیین نامه مدون شدند

علوی به آیین نامه های مدون اشاره کرد و گفت: کمیته های کاراته برای اولین بار صاحب آیین نامه مدون شدند تا هر کدام طبق آیین نامه مصوب فعالیت کنند. برای کمیته استعدادیابی بودجه مستقل در نظر گرفته شده است تا شاهد کشف استعدادها و ارتقای سطح فنی ورزشکاران و پرورش قهرمانان باشیم و با برگزاری مسابقات مختلف در رشت و سایر شهرستان های مختلف استان ورزشکاران با استعداد را شناسایی کنیم.

وی افزود: کمیته مربیان اقدام به برگزاری کلاس های باز آموزی برای مربیان سطح ملی کرده و همچنین برای برگزاری کلاس ارتقای درجه تا سطح یک ملی در استان گیلان برنامه ریزی کرده است. کمیته داوران نیز برنامه هایی برای باز آموزی و ارتقای داوران مدون نموده است.

حضور هیئت کاراته در مناسبت های مذهبی و فرهنگی مورد تحسین مسئولین و مقامات استانی قرار گرفت

علوی از استراتژی هیئت کاراته در بخش فرهنگی به نزدیک کردن فضای ورزشی به فضای فرهنگی اشاره کرد و افزود: حضور در مناسبت های مذهبی، سیاسی و فرهنگی مانند دفاع مقدس، روز قدس، روز مبارزه با مواد مخدر و... از برنامه هایی بود که با حضور چشمگیر کاراته کارای گیلانی برگزار شد که حتی مورد تحسین مسئولین و مقامات استانی نیز قرار گرفت. برگزاری برنامه های مذهبی مانند مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) برای اولین بار و چاپ و توزیع 2000 کارت زیارت عاشورا. برنامه ریزی برگزاری چندین همایش با کمک کمیته پژوهش مانند همایش کاراته و خانواده، همایش گردشگری ورزشی که اگر توفیقی باشد به تمام آنها خواهیم پرداخت.

 هدف گذاری اصلی ما افزایش تعداد ورزشکاران کاراته بود تا بتوانیم با ورزش جوانان را از آسیب های مختلف حفظ کنیم

علوی با بیان اینکه مسابقات زیادی در رده های سنی مختلف برگزار شده است گفت: در سبک های مختلف از نونهالان تا بزرگسالان و خوشبختانه از استقبال خوبی هم برخوردار بوده است و شش ماه بعد هم میزبان لیگ کشور در استان گیلان هستیم قابلیت های ورزش کاراته سبک های کنترلی و آزاد سلیقه های مختلف را پوشش می دهد. سعی کردیم با حمایت یکسان از همه سبک ها در گسترش آنها بکوشیم بخش عمده فعالیت ها و هدف گذاری اصلی ما افزایش تعداد ورزشکاران کاراته بود تا بتوانیم با ورزش جوانان را از آسیب های مختلف حفظ کنیم سوای مسابقات فراوان که در گزارش عملکرد آمده است برای اولین بار در سطح استان مسابقات تیمی آزاد در ماه مبارک رمضان و با عنوان جام رمضان برگزار شد. پویایی که در ورزش کاراته شاهد آن هستیم نتیجه جلسات هم اندیشی با مربیان و ورزشکاران و برگزاری مسابقات متنوع در استان است.

در کاراته به دنبال منافع شخصی نبوده و نیستم

علوی به برخی از انحصار طلبی ها در ورزش کاراته اشاره کرد و افزود: انحصارطلبی در هر جایگاه و مکانی آفت تلقی می شود و در ورزش به دلیل بعد فرهنگی گسترده ای که ایجاد می کند این انحصار طلبی مخرب تر خواهد بود. در کاراته به دنبال منافع شخصی نبوده و نیستم و تمام توجه ام در این مدت پرورش جسم و روح ورزشکاران بوده است بنده به عنوان عضوی از هیئت کاراته استان گیلان سعی کردم این انحصارها را بشکنم و تلاش نمودم تا از همه پتانسیل ها در این ورزش که از سبک های زیادی تشکیل شده است استفاده شود و همگان فرصت برای اثبات ارزشهای خود را داشته باشند و از این بابت خداوند را شاکرم که توانستم امید را در بدنه کاراته ایجاد شده است و همه احساس می کنند که می توانند با همکاری هم این ورزش را پیش ببرند اگر عمری باشد تمام تلاش خود را برای ارتقای ورزش استان به ویژه کاراته به کار خواهم بست.

انضباط مالی و قطع منافع ناحق را در اولویت و دستور کار قرار دادیم

علوی به انضباط مالی به وجود آمده در هیئت کاراته اشاره کرد و گفت: انضباط مالی و قطع منافع ناحق همیشه الگوی کاری من بوده است که در هیئت کاراته نیز در اولویت و دستور کار قرار دادیم. امروز در کاراته انضباط مالی بوجود آمده است که تمامی ورودی و خروجی ها توسط خزانه دار کنترل می شود. امروز صدور احکام و ... به صورت آنی انجام می گردد. با توجه به ظرفیتی که وجود داشت چه در صنایع چه مدیریت شهری و چه مدیران استانی تا جایی که توانستیم کمک گرفتیم و توانستیم با رایزنی با مدیران استانی و شهرستان بودجه ای را در کمیته برنامه ریزی استان به کاراته اختصاص دهیم که امیدوارم با پیگیری های مدیرکل ورزش و جوانان در اختیار کاراته استان قرار گیرد. در تبلیغات نیز تمام تلاشمان را برای پر رنگ کردن این ورزش انجام دادیم.

اهل استعفا نیستم و اعتقادی هم به استعفا ندارم/ به کاراته علاقمندم و همیشه در کنار کاراته ای ها خواهم بود

وی درباره شایعات اخیر درباره استعفایش گفت: بنده اهل استعفا نیستم و اعتقادی هم به استعفا ندارم چون هر جایی که ورود می کنم قبل آن ارزیابی می کنم و سپس برای وارد شدن به آن عرصه تصمیم می گیرم. امروز هم کاراته از دلبستگی های من است و اگر باشم و چه نباشم این دلبستگی قطع نخواهد شد. دوستی ها در این هیئت فضایی را ایجاد کرده که کنار داوران، مربیان و ورزشکاران این رشته ورزشی خواهم بود چه مسئولیتی در این ورزش داشته باشم چه نداشته باشم.

برای مسعود رهنما هم در کسوت مدیرکلی و هم در کسوت مدیر تیم های ملی کاراته آرزوی موفقیت می کنم

علوی خاطرنشان کرد: همانطور که همگان می دانند نه عضویت در شورای اسلامی شهر شغل محسوب می شود و نه ریاست هیئت های ورزشی. چون برای هیچ یک حقوق مستقیمی پرداخت نمی گردد و فکر می کنم ارزیابی باید با توجه با شاخص های عملکرد باشد و قضاوت شود. امروز مسئولین و مدیرکل های بسیاری در سراسر کشور در هیات های ورزشی فعالیت می کنند که برخی موفق و برخی نیز ناموفق بوده اند. در پایان برای مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان مسعود رهنما آرزوی موفقیت می کنم هم در کسوت مدیر کلی و هم در کسوت مدیر تیم های ملی کاراته. همچنین از دبیر هیئت کاراته استان و مسئولین کمیته ها و تمام افرادی که در ایجاد این پویایی به کاراته استان کمک کردند تشکر می کنم.

/ایسنا

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code