سپیدرود، نفت تهران فرداست؛
۱۳۹۶/۰۵/۰۷ ۲۲:۴۸ چاپ
به گزارش گیل خبر، روزنامه ایران ورزشی نوشت: سپیدرود رشت بدون مالکیت شفاف و در حالیکه الماسخاله، رییس هیأت فوتبال گیلان مالک این باشگاه در لیگ یک بود، سپس به نایب رییس هیأت فوتبال واگذار شده و با استعفای نمایشی نایب رئیس (شهاب مومنی) از هیأت فوتبال و اعلام نام او به عنوان مالک رسمی، مجوز حضور در لیگ برتر را دریافت کرده است .
هیأت فوتبال در فوتبال حرفه ای چگونه اجازه باشگاهداری دارد؟ وقتی هیأت فوتبال باشگاهداری می کند، تضاد و تشابه منافع پدید می آید و تناقض هایی که در فوتبال حرفه ای شبهه برانگیز خواهد بود. به طور مثال مگر ممکن است که رییس یا نایب رییس فدراسیون فوتبال مالک باشگاه پرسپولیس باشد یا مسئله را با یک استعفای صوری که حتی اعلام رسمی هم نشده، حل کنند؟ طرفداران سپیدرود حق دارند نگران فردای تیم محبوب شان باشند و برای این پرسش ها پاسخ پیدا کنند.
سپیدرود چطور به الماسخاله رسیده؟ او به دلیل جایگاه حقوقی اش در هیأت فوتبال و در شرایطی که مالک پیشین توان اقتصادی اداره تیم را نداشت، مالکیت تیم را با این توجیه که کار روی زمین مانده و طرفداران نگرانند، بر عهده گرفت.
در فصل گذشته سپیدرود کمک های دولتی در استان گیلان دریافت کرد اما پول ها به روش سنتی و حتی «دستی» و توسط سرمربی بین بازیکنان تقسیم می شد و هیچ صورت حساب شفافی اعلام نشده.
هم مالکیت تیم غیرشفاف است و هم حساب و کتاب مالی اش. مالک پیشین سپیدرود نیز در دادگاه شکایت هایی علیه معامله های بعدی بر سر امتیاز باشگاه سپیدرود طرح کرده است.
مماشات فدراسیون فوتبال با این نوع مدیریت در باشگاه ها نه تنها به منافع امروز تیم ها کمک نمی کند بلکه آینده خطرناکی را به دلیل غیرشفاف بودن مسائل پدید می آورد. در جریان سپیدرود نباید منتظر یک نفت تهران دیگر باشیم که فقط اسمش زیباتر و تماشاگرانش دوست داشتنی اند. این مماشات تیم ورشکسته و شک برانگیزی به نام سپیدرود را به جا می گذارد که انبوهی بدهی ساخته و بعدها هیچ مسئول و پاسخگویی هم نخواهد داشت. فدراسیون فوتبال باید ضمانت های لازم را از مالکان دریافت کند تا این شیوه تیمداری بدون پشتوانه اقتصادی برای فوتبال چالش های بزرگ تر نسازد.