به گزارش گیل خبر، سردار «محمدرضا میر حیدری» نیز در نشست تعاملی با مدیر کل دادگستری استان با بیان اینکه هفته قوه قضائیه فرصت مناسبی برای تعامل هر چه بیشتر پلیس و قوه قضائیه است، گفت: دستگاه قضائی نقش موثری در حفظ اقتدار نظام و جاری شدن احکام الهی در کشور دارد.

سردار میرحیدری استقرار نظم و امنیت را در سطح استان مطلوب و مناسب توصیف کرد و افزود: کاهش قابل توجه سرقت و جرایم خشن در سه ماهه اول امسال نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، نشان از بهبود نسبی وضعیت امنیت و آرامش در استان دارد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه آمار غرق شده های سواحل گیلان در سال 95، 29 تن بوده است، تصریح کرد: تعامل مستحکم پلیس و قوه قضائیه ضامن امنیت است.

وی با تاکید بر اهتمام جدی پلیس برای برخورد با ناهنجاری ها در سواحل و تفرجگاه ها، خاطرنشان کرد: متاسفانه در بین دستگاه های فرهنگی استان، عزمی برای برخورد با این ناهنجاری ها و آسیب ها دیده نمی شود.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به اینکه پلیس برای همکاری با دستگاه قضائی در جهت کاهش نابسامانی هایی که باعث رنجش خاطر مردم و کمرنگ شدن ارزش های دینی می شود آماده است، اظهارداشت: اقتدار دستگاه قضائی و پلیس، اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

جانفشانی پلیس برای حفظ امنیت جامعه حیاتی است

«احمد سیاوش پور» مدیرکل دادگستری استان در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، گفت: شهید بهشتی معمار نظام قضائی ایران است.

وی با تقدیر از حضور مقتدرانه نیروی انتظامی در مرزهای کشور، تصریح کرد: جانفشانی پلیس برای حفظ تمامیت ارضی، امنیت جامعه و دستاوردهای انقلاب حیاتی است.

مدیرکل دادگستری استان گیلان، جدیت، تلاش و اعتقاد مجموعه انتظامی استان گیلان را قابل ستایش توصیف کرد و افزود: نیروی انتظامی و دستگاه قضائی دو دستگاه مهم، تاثیرگذار و شاخص برای کشور هستند.

سیاوش پور با تاکید بر اینکه عقده امنیت ایران، حیثیت و سرمایه دشمنان را نابوده کرده است، خاطرنشان کرد: دستگاه های نظامی و امنیتی در ایران هرگز اجازه نمی دهند خدشه ای به امنیت کشور وارد شود.

وی با بیان اینکه به سرانجام رساندن طرح ها و برنامه های کلان به همدلی بین دستگاه ها نیاز دارد، اظهارداشت: ظرفیت و توانمندی پلیس و دستگاه قضا بوجود آورنده ثبات و امنیت جامعه است.

سیاوش پور با اشاره به تعامل، همراهی و درک مشترک پلیس و دستگاه قضا، خاطرنشان کرد: اراده همکاری بین این دو نهاد مهم باید از همیشه قوی تر شود.

مدیرکل دادگستری استان گیلان با تاکید بر اینکه همه مسئولان باید در برابر مردم پاسخگو باشند، خاطرنشان کرد: اگر در جایی کاستی ببینیم باید از مسئول موردنظر توضیح بخواهیم. ایلنا