امکانات تفریحی و بهداشتی را در سواحل افزایش دهیم/ دستگاه ها اجرایی از موازی کاری در این بخش خودداری کنند/ هدف ما صفر شدن غرق شدگان در دریا است
به گزارش گیل خبر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر محمدعلی نجفی در جلسه ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه های استان گیلان که شامگاه پنجشنبه در ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد با قدردانی از تلاشهای صورت گرفته توسط نیروی انتظامی در ماموریت های محوله افزود: نیروی انتظامی در بخش هایی که نیاز باشد در تمامی فصول و در شرایط جوی مختلف به صورت شبانه روزی در کنار نظام و دولت به مردم خدمت رسانی می کند.

وی با اشاره به اینکه در بدو ورود به استان در طرح های سالمسازی استان مشکلات بسیاری وجود داشت گفت: توفیقاتی که در چندساله ی اخیر حاصل شده بسیار چشمگیر بوده اما با شرایط مطلوب فاصله بسیار است.

دکترنجفی افزود: علیرغم اقدامات مثبت صورت گرفته در سال گذشته اما در طرح ها نواقصی وجود دارد که باید برطرف شود.

وی به تکالیف قانونی پیش بینی شده برای دستگاه های مختلف در بخش ساماندهی سواحل اشاره و خاطرنشان کرد: وظایف کمیته های ۹ گانه ی این ستاد توسط شورای اجتماعی کشور تعیین و به تصویب دولت رسیده که دستگاه ها موظف به اجرای دقیق آن وهمکاری با مسئولان کمیته ها هستند.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار داشت: انشاءالله با تلاش همیشگی که از مدیران انتظار می رود در بخش سواحل موفق عمل شود.

وی با بیان اینکه متولی سواحل در کشور وزارت کشور است گفت:  دستگاه ها اجرایی از موازی کاری در این بخش خودداری کنند.

دکتر نجفی اظهار داشت: همه ی دستگاه های عضو ستاد براساس وظایف، سهم خود را از اعتبارات دستگاه های ملی مطالبه کنند.

وی به وظایف ورزش و جوانان در پیشگیری از تلفات انسانی به عنوان مسئولان یکی از کمیته ها اشاره و خاطرنشان کرد: ورزش و جوانان باید این موضوع را جزء تکالیف اصلی خود بداند و دستگاه های دیگر موظف به همکاری با این کمیته هستند.

وی با بیان اینکه غرق شدن یک فرد از خانواده مسافران برای سالیان متمادی یک خاطره ی ناگوار در ذهن آنان برجای می گذارد گفت: هر ساله تلاش می شود تا تعداد غرق شدگان کاهش یابد اما باید هدف ما  صفر شدن این آمار باشد.

استاندار گیلان ناجیان غریق را نیز موظف به اجرای دقیق وظایف تعیین شده دانست و افزود: در این خصوص امکاناتی که نیاز دارند باید تهیه و در اختیار آنان قرار گیرد.

دکتر نجفی با قدردانی از پوشش برنامه های زنده و تولیدی توسط صدا و سیمای مرکز گیلان در خصوص سواحل افزود: این برنامه ها بسیار تاثیرگذار بوده که انتظار داریم در موضوعات مختلف مورد نیاز تقویت شود.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت انجام اقدامات فرهنگی در سواحل با مسئولیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری دستگاه های فرهنگی دیگر همچون صداوسیما ،تبلیغات اسلامی،سپاه، بسیج و دیگر نهادها تاکید و تصریح کرد:  مردم ما بسیاری از مسائل را به صورت فردی رعایت می کنند و اقدامات فرهنگی در سواحل باید به صورت ارشادی باشد و همه دستگاه ها  امکانات خود را در این بخش فعال نمایند.

وی همچنین دانشگاه علوم پزشکی استان را موظف به تقویت بخش های بهداشتی ودرمانی  در طرح های سالمسازی دریا دانست و اظهار داشت: طرح تحول نظام سلامت که جزء افتخارات نظام و دولت یازدهم است باید در حوزه مدیریت شهری نیز به وضوح مشاهده شود.

دکتر نجفی با اشاره به اینکه سعی کنید در طرح ها اقدامات ماندگارانجام شود گفت :در سال های گذشته نبود امکاناتی همچون جت اسکی یکی از دغدغه های مطرح شده بود اما  بحمدالله با تلاش هایی که صورت گرفت این دستگاه نیز تهیه و در اختیار طرح ها قرار گرفته که یک سرمایه برای استان محسوب می شود.

وی افزود: تقویت زیرساختهای رفاهی، تفریحی، بهداشتی و امکاناتی همچون نمازخانه  و سرویس بهداشتی از اقداماتی است که باید انجام گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد که انشاءالله بتوانیم با ایجاد محیطی امن،آرام و عاری از هرگونه مشکلات در سواحل شور و نشاط در مردم گسترش پیدا کند.

نماینده عالی دولت در گیلان به عدم رضایت خود از وضعیت  پسماند و زباله اشاره و خاطرنشان کرد: مسافر و گردشگر با دیدن زباله انباشت شده قطعاً اظهار نارضایتی می کند که زیبنده استان گیلان نیست.

وی بر ضرورت تلاش بیشتر در این خصوص تاکید و تصریح کرد: علیرغم اقدامات مثبت صورت گرفته در این حوزه اما باید برای مردم نبود زباله ملموس باشد و به وضوح تلاش ها را ببینند.

وی با اشاره به اینکه امسال گیلان را به عنوان یک استان گردشگری تعریف کردیم گفت: استان گردشگری باید عاری از زباله و پسماند باشد و تقویت راه های استان و روشنایی معابر نیز از کارهای اساسی در این زمینه تلقی می شود.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین بر ضرورت بهره مندی از ظرفیت سرمایه گذاران در ایجاد و ساخت طرح های سالمسازی دریا تاکید کرد.

در این جلسه هریک از فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی، نظامی، انتظامی و قضایی به ارائه گزارش عملکرد و مشکلات احتمالی پرداختند.