به گزارش گیل خبر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان در این نشست که صبح امروز با حضور اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی استان در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد با تسلیت ایام شهادت حضرت علی (ع) اظهار داشت : امیدوارم خداوند متعال توفیق دهد تا بتوانیم از فیوضات این ماه مبارک بهره مند شویم.

استاندار گیلان گزارش های ارائه شده در این نشست از سوی دستگاه های اجرایی را مثبت ارزیابی کرد و افزود : گزارش های مثبتی از سوی مدیران ارائه شد و دستگاهها با عدد و رقم ارائه عملکرد خود را مطرح کردند. امیدوارم که انصاف داشته باشیم و از این تلاش های خوب صورت گرفته استقبال کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه بنده از ابتدای ورود خود همواره گفته ام که هرگز توجه به این حرف ها نداشته و اساس کار ما کارنامه و عملکرد است افزود : متأسفانه عده ای هنوز حقیقت استان و کارهای خوبی که در گیلان و دولت شکل گرفته را درک نکرده و حرف هایی می زنند که بعضاً منصفانه نیست .

دکترنجفی با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در کاهش نرخ بیکاری استان از 15.6 درصد به 11 درصد در این دولت اظهار داشت : عملکرد استان مورد توجه کشوری قرار گرفته،  به گونه ای که از سوی دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی و سازمان برنامه و بودجه کشور، استان گیلان به عنوان پایلوت طرح تدوین برنامه اجرایی اشتغال سال 96 معرفی گردیده است .

وی به سخنان رئیس جمهور در دیدار اخیر مسئولان و کارگزاران نظام با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: برنامه ریزی دولت ایجاد 900 هزار شغل در سال است و اگر این اشتغال را ایجاد کنیم شرایط موجود حفظ می شود.

وی تأکید کرد : باید با جدیت و کار و تلاش به گونه عمل کنیم تا تمامی شهرها و روستاها عاری از بیکاری و اشتغال کامل داشته باشند.

 استاندار گیلان پروژه های سواحل و گردشگری را مکمل مباحث اقتصاد مقاومتی دانست وافزود: باتوجه به اولویت گردشگری در سال جاری و گفتن سال گردشگری، نمی خواهیم تنها اسمی از آن بوده بلکه باید با تمام توان در جهت تحقق آن تلاش کنیم.

وی بر لزوم فراهم شدن زیر ساخت و امکانات اولیه و منابع بانکی جهت توسعه گردشگری تأکید کرد و افزود : باید در تسهیلات اعطایی از سوی کارگروه رفع موانع تولید به این بخش توجه گردد.

دکتر نجفی بر ضرورت توسعه گردشگری و روستاهای بدون بیکار تأکید کرد و افزود : از جمله راههای کاهش بیکاری در روستاها و شهرها توجه به بخش صنایع دستی و توسعه گردشگری است

وی ابراز امیدواری کرد : انشاء ا... نه تنها روستاهای بدون بیکار بلکه شاهد استانی بدون بیکار در گیلان باشیم.

استاندار گیلان افزود : بر اسا ماده 27 قانون الحاق برخی از مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت، از سوی دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی در سازمان برنامه و بودجه استان 267 طرح تملک داراییهای سرمایه ای قابل واگذاری به بخش خصوصی مربوط به 13 دستگاه اجرایی شناسایی شده است. این طرحها بعضاً جدید، نیمه تمام یا آماده واگذاری است. وی خاطر نشان کرد: نباید به همین تعداد پروژه اکتفا کنیم بلکه همه دستگاهها باید توان خود را برای شناسایی هرچه بیشتر و واگذاری پروژه ها به کار گیرند.

وی گفت : باتوجه به وضعیت دولت در تأمین منابع مالی پروژه ها ، واگذاری این طرح ها از سوی دستگاه های اجرایی استان به بخش خصوصی جهت فعال شدن این پروژه ها و کاهش بار مالی دولت و عمل به اصل 44 قانون اساسی از جمله اهداف این طرح به شمار می رود.

در ابتدای این نشست عناوین پروژه های تملک دارایی های سرمایه ای قابل واگذاری توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بررسی و گزارش عملکرد و برنامه سال 1396 دستگاه های اجرایی استان درخصوص واگذاری پروژه های با اعتبار استانی به بخش غیردولتی با استفاده از کلیه ظرفیت های قانونی توسط مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان ، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ومدیر کل راه و شهرسازی استان ارائه گردید.