به گزارش گروه دریافت گیل خبر،  محمد احمدی پور در نشست ستاد انتخابات که با حضور فرمانداران برگزار شد گفت : برابر دستورالعمل تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری که از سوی وزارت کشور ابلاغ شده است نامزدهای ریاست جمهوری می توانند با تشکیل یک ستاد اصلی تبلیغات در تهران، مراکز استان ها و شهرستان ها، دارای ستادهای فرعی متعدد دیگری نیز با مسئولیت ستاد اصلی هر استان و شهرستان باشند.

وی گفت : ستادهای اصلی شهرستان باید با معرفی مسئول ستاد اصلی استان و ستادهای فرعی شهرستانی با معرفی مسئول اصلی ستادهای شهرستانی با ذکر محل استقرار و مسئول مربوطه به ستاد انتخابات و فرمانداران شهرستان معرفی شود.

وی افزود : برگزاری هرگونه مراسم و اجتماعات تبلیغات انتخابات باید پس از کسب مجوز از وزارت کشور یا استانداری و فرمانداری براساس قانون فعالیت احزاب و گروه های سیاسی انجام شود.

رئیس ستاد انتخابات افزود : درخصوص برگزاری جلسات در دانشگاه ها نیز هیأت های سه نفره داخل دانشگاه مجوز می دهند و مسئول نظارت بر آن هستند.

محمد احمدی پور گفت : انجام سخنرانی، پرسش و پاسخ از طرف نامزدهای انتخاباتی و طرفداران ایشان در مکان های مجاز مشروط به این است که از بلندگوهای سیار و ثابت در خارج از محیط سخنرانی استفاده نکنند.

وی با بیان اینکه تشویق مردم برای مشارکت حداکثری در انتخابات متفاوت با استفاده از امکانات دولتی و عمومی له یا علیه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری است گفت : فراهم کردن مشارکت حداکثری آحاد ملت وظیفه ی همه ی قوا و نهادها است تا منویات رهبر معظم انقلاب در این خصوص فراهم شود.

 محمد احمدی پور گفت :در همین زمینه جلسات برای مشارکت حداکثری از جمله جوانان عزیز رای اولی کاملا قانونی بوده است و اگر هرسازمان نظارتی تخلفی را مشاهده کرده است ستاد انتخابات از طریق مراجع قانونی برخورد خواهد کرد.

رئیس ستاد انتخابات گفت : مباحثی که درخصوص بروز برخی تخلفات مطرح شد کلی است و اگر مستنداتی در این خصوص وجود دارد به منظور بررسی و تصمیم گیری به ستاد انتخابات استان ارائه گردد.

رئیس ستاد امنیت انتخابات استان با بیان اینکه ناسالم جلوه دادن روند برگزاری انتخابات بازی در زمین دشمن است  گفت : بزرگ نمایی ، تعمیم جز به کل و القاء تخلفات گسترده در انتخابات یکی از شگرهای اصلی جنگ روانی دشمنان نظام و انقلاب و رسانه های آنان در خارج از کشور علیه انتخابات است و باید تلاش کنیم با رعایت بصیرت و هوشیاری چنین بهانه هایی به آنها ندهیم .

محمد احمدی پور گفت : براساس قانون و فرامین رهبر معظم انقلاب رأی مردم حق الناس است و ما خود را پاسدار رأی مردم می دانیم.

وی گفت : معیار درخصوص تشخیص تخلفات قانون انتخابات  است و سلایق افرادو جریانات سیاسی ملاک نیست.