به گزارش گیل خبر، دو کارخانه خواهر هیوندایی و کیا فراخوانی را برای بیش از  1.4 میلیون دستگاه از شاسی بلندها و خودروهای دیگر خود به دلیل نقص فنی در موتور خودروهایشان اعلام کردند.

به نقل از «رویترز» نقص فنی به وجود آمده در موتور و سامانه حرکتی این خودروها باعث افزایش ریسک تصادفات خواهد شد.

این فراخوان در کشورهای آمریکا، کانادا و کره جنوبی که از بازارهای کلیدی این شرکت محسوب می شوند اجرایی خواهد شد.

فراخوان 1.4 میلیون خودرو توسط هیوندایی و کیا

این فراخوان از سوی دو خودروساز کره ای، در خصوص دو محصول بسیار محبوب شاسی بلند سانتافه و خودروی سایز متوسط سوناتا -ساخته سال های 2013 و 2014- صادر شده است. البته باید به این لیست خودروی سایز متوسط اپتیما ساخته سال های 2011 تا 2014 و شاسی بلند اسپورتیج محصول سال های 2011 تا 2013 را نیز اضافه کرد. خودروهای شاسی بلند سورنتو ساخته سال های 2012 تا 2014 نیز با مشکل مشابهی در حرکت و موتور مواجهه هستند که در لیست جدید فراخوان کره ای ها می گنجند.

فراخوان 1.4 میلیون خودرو توسط هیوندایی و کیا

براساس برآوردها 1.19 میلیون از این خودروها در آمریکا، 114,187 دستگاه در کانادا و 171,348 دستگاه در کره جنوبی زیر پای مشتریان قرار دارند.

این دو کمپانی اعلام کرده اند این نقص فنی و اختلال کارکرد در محصولاتشان به دلیل انسداد جریان سوخت در ارتباط با میله متصل به یاتاقان است. این مشکل می تواند باعث افزایش حرارت و اختلال ویژه در فعالت یاتاقان شود.

هیوندایی و کیا اعلام کرده اند که صاحبان این خودروها می توانند در نمایندگی های مورد نظر به بررسی موتور خودروهای خود بپردازند. آنها مشکل خودرو را بدون صرف هزینه برطرف کرده و در صورت نیاز قطعه معیوب را تعویض خواهند کرد. این فراخوان از 19 ماه می سال جاری اجرایی خواهد شد.

عصر ایران