ماهی قرمزهای خودتان را در رودخانه ها رها نکنید؛
۱۳۹۶/۰۱/۱۳ ۱۰:۳۳ چاپ

به گزارش گیل خبر، سیزدهم فروردین ماه هر سال،روز پایان جشن های نوروزی است.در این روز،مردم بنا بر سنتی فرهنگی،از خانه ها بیرون می آیند و به دشت و صحرا و باغ می روند تا آخرین روز عید را در طبیعت و در کنار سبزه و گیاه و آب روان چشمه ها و جویبارها بگذرانند.

  این روز زیبا را،«روز طبیعت» نام گذاری کرده اند؛روزی که باید در کنار بهره مندی از طبیعت زیبا و آب و هوای نیکو، بکوشیم آن را به زباله دانی همگانی تبدیل نسازیم و به همه نشان دهیم که «روز طبیعت» فقط یک شعار نیست؛بلکه نشانه شعور بالای مردمی است که می خواهند سال های سال از این طبیعت زیبا بهره مند گردند .

برخی از مردم در این روز ماهی های قرمز سفره هفت سین را در رودخانه ها رها می کنند که کاری بسیار خطرناک برای محیط زیست گیلان محسوب می شود و زندگی ماهیان بومی را تهدید می کند.

  سهراب عاقبتی مدیرکل دامپزشکی استان گیلان گفت:از رهاسازی ماهی قرمز در طبیعت خودداری کنیم.

وی افزود:با توجه به قدرت تکثیر و همچنین بدلیل ایجاد شرایط ماده زایی،این ماهی جزو گونه های مهاجم محسوب شده و در صورت رهاسازی در رودخانه ها باعث مرگ و میر گونه های بومی و بهم خوردن تعادل اکوسیستم این منابع آبی می شود. عاقبتی خاطرنشان کرد: از مردم درخواست می شود تا از رهاسازی این ماهیان در روان آبها،رودخانه هاو تالاب ها اکیدا خودداری کرده و ماهیهای قرمز خود را در محل هایی که هرساله شهرداری جهت رهاسازی در پارکها ایجاد می کند رها کنند. ایسنا
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code