مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان خبر داد؛
۱۳۹۵/۱۲/۱۱ ۱۲:۱۹ چاپ

به گزارش گیل خبر، عظیم بلبل آبادی امروز در گفت وگویی در رشت با اشاره به آسیب شبکه های برق در برف اخیر گیلان اظهار کرد: در سال جاری یک مرحله در آذر ماه و دو مرحله در بهمن ماه برف داشتیم که برای صنعت برق گیلان اختلالاتی به همراه داشت.

وی با بیان اینکه برف 13 و 14 بهمن ماه با سرعت باد همراه بود، افزود: به دلیل وزن زیاد برف که همراه با سرعت باد شدید بود، اختلالاتی در شبکه فوق توزیع ایجاد کرد و یک هزار و 75 کیلومتر مدار خطوط برق گیلان تحت تاثیر بارش برف قرار گرفت.

مدیر عامل برق منطقه ای گیلان با اشاره به اینکه در مجموع سه بارش برف مذکور حدود 12 میلیارد تومان خسارت برق به صورت مستقیم بود، تصریح کرد: دولت برای جبران خسارت برق منطقه ای گیلان 10 میلیارد تومان در نظر گرفته که امیدواریم به زودی این مبلغ اختصاص یابد.

وی با تصریح بر اینکه برای شبکه انتقال و فوق توزیع برق گیلان 700 میلیارد تومان سرمایه گذاری لازم است، بیان کرد: شبکه گیلان از بابت کاهش تلفات جزو شبکه خوب کشور بوده و در سال جاری از نظر کاهش پیک مصرف رتبه نخست را داشتیم.

بلبل آبادی میزان تولید انرژی برق در گیلان را مناسب دانست و خاطرنشان کرد: در ایام فصول کشور در تولید برق رتبه پنجم و ششم را داریم و در زمستان این رقم متفاوت است ضمن اینکه ظرفیت تولید سه هزار مگاوات برق از باد در استان وجود دارد.

فارس