استقرار 420 دستگاه ماشین آلات سنگین و امدادی برای مقابله با بارش برف

به گزارش گیل خبر، دکتر محمدعلی نجفی چهارشنبه شب در نشست با فرماندهان نظامی وانتظامی ،نماینده وزارت دفاع و بازرس کل استان به منظور استفاده از ماشین آلات سنگین و امدادی این نیروها در برف سنگین پیش بینی شده گفت : بیش از 420 دستگاه انواع ماشین آلات سنگین وامدادی دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی در مناطق مختلف استان برای مقابله با برف مستقر شدند.

وی افزود :استفاده از توان ناوگان موتوری ،ماشین آلات و تجهیزات وامکانات امدادرسان یگانهای مستقر ارتش،سپاه ،بسیح و وزرات دفاع به خدمات رسانی بهتر در بارش سنگین برف کمک می کند.

استاندارگیلان تاکید کرد :این امکانات و تجهیزات از طریق ستاد هماهنگی مدیریت بحران و به درخواست فرماندران و دستگاه های اجرایی توزیع می شود.

وی با اشاره به همدلی و هم افزایی خوب در استان گفت :این حضور قوی و هماهنگی موجود موجب دلگرمی هرچه بیشتر مردم می شود.

دکتر نجفی گفت :دستگاه های اجرایی آمادگی لازم برای مقابله با مشکلات بارش برف را دارند و از مشارکت های مردمی،بخش خصوصی و نیروهای نظامی نیز بهره مند هستیم.

استاندار گیلان ادامه داد :یکی از مهم ترین مشکلات استان در مقابله با بارش برف ،فرسوده بودن ناوگان حمل ونقل سنگین است که در سال 93 با اعتبارات اختصاص یافته و خرید ماشین آلات جدید بخشی از ان نوسازی شد.

وی افزود :البته برای رسیدن به استانداردهای مطلوب نیاز به اعتبارات بیشتر داریم .

وی ادامه داد :در جلسه با رئیس سازمان حمل و نقل جاده ای مقرر شد از ظرفیت منطقه آزاد برای وارد کردن ماشن آلات جدید استفاده کنیم.

دکتر نجفی خسارت بارش برف اخیر را 160 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت :باید تلاش کنیم تا این خسارتها جبران شود .

وی با بیان اینکه جلسات موثری با مدیرعامل شرکت توانیر و رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای برگزارشد گفت :برای تعمیرات فوری شبکه های توزیع برق 14 میلیارد تومان و نگهداری راه های استان نیز 50 میلیارد تومان اختصاص یافته است.

[gallery ids="250486,250487,250488,250489,250490,250491"]