فرماندار شفت در جلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان:
۱۳۹۵/۱۱/۲۷ ۱۵:۵۶ چاپ

به گزارش گیل خبر، وی با قدردانی از دهیاران و شوراهای اسلامی در مدریت بحران برف در روستاها افزود : با ورود توده هوای سرد به منطقه در روزهای پایانی این هفته شاهد بارش برف در شفت خواهیم بود.

فرماندار شفت با بیان اینکه پیش بینی می شود در مرکز استان 70 سانتیمتر برف ببارد تصریح کرد : بر اساس گزارش های هواشناسی  در مناطق جلگه ای شفت 50 تا 70 سانتیمتر برف خواهیم داشت که این میزان در مناطق کوهستانی این شهرستان بیشتر خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بارش برف آتی 30 ساعت طول خواهد کشید افزود : مردم در آرامش کامل ملزومات اولیه خود را فراهم کنند و  در جریان برف با مسوولین مشارکت کنند.

محسنی با اشاره به اینکه در روزهای آینده دمای هوای شفت کاهش بسیار محسوسی خواهد داشت افزود : همه دستگاها برای مقابله با بحران احتمالی برف باید آمادگی کامل داشته باشند تا بتوانیم از این نعمت الهی بهره ببریم و از آن آسیب نبینیم.

وی با بیان اینکه شریان ها و محورهای اصلی در اولویت برنامه بازگشایی راه ها قرار دارند افزود : 60 تراکتور پاکت دار با هماهنگی جهاد کشاورزی و بخشداران آماده بازگشایی محورهای فرعی در روستاها خواهند بود.

نماینده عالی دولت در شفت با اشاره به اینکه بسیجیان و پایگاهای مقاومت آماده همکاری با دهیاران وشهرداران هستند افزود : گشایش راه های روستایی با مدریت دهیاران و مشارکت شوراهای اسلامی و معاضدت نیروهای بسیج انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر نسبت به مهیا کردن جیره خشک و آب معدنی مورد نیاز در حادثه احتمالی اقدام خواهد کرد افزود : شبکه بهداشت و درمان قبل از بارش برف باید با کمک خانه های بهداشت روستایی نسبت به انتقال بیماران دیالیزی و بدحال به مرکز شهرستان اقدام کند.

فرماندار شفت با بیان اینکه اداره صنعت ؛ معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که نانوایی ها در تامین آرد مشکلی نداشته باشند افزود : نانوایی های که در جریان برف تعطیل باشند جریمه خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه خودروهای مناسب ادارات باید برای اعزام تیم های عملیاتی برق با راننده آمادگی لازم را داشته باشند افزود : اداره برق باید پاسخگوی همه ی تماس های مشترکان در مواقع قطع برق باشد.

رییس ستاد مدیریت بحران شفت با اشاره به اینکه تمامی اعضای مدیریت بحران شهرستان تا عادی شدن شرایط در شهرستان مستقر و بدون هماهنگی از حوزه ماموریت خود خارج نشوند افزود : ماشین آلات راهداری و ادارت دیگر نباید بدون هماهنگی از شهرستان خارج شوند .

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اعضای ستاد مدریت بحران شفت در جریان بارش برف حق هیچ گونه مصاحبه و گفتگوی را با رسانه های ندارند افزود : در صورت نیاز تمامی اطلاع رسانی ها از سوی فرماندای این شهرستان انجام خواهد شد.

فرماندار شفت با بیان اینکه دمای ادارت شفت نباید از 21 درجه سانتیگراد بیشتر شود افزود : در صورت نیاز  گاز واحدهای صنعتی و  ادارات این شهرستان برای رفاه حال مردم قطع خواهد شد.

وی  همچنین افزود : اداره آبفارشفت باید با توجه به مصوبه قبلی ستاد مدیریت بحران این شهرستان ضمن احداث دو جایگاه ، نسبت به استقرار دو ژنراتور به صورت آماده و در مواقع اضطراری نسبت برق دار نمودن تاسیسات آب شهریتان اقدام نماید.

محسنی  با درخواست از اصحاب رسانه ، پایگاهای خبری محلی و فعالان شبکه های اجتماعی برای همکاری و آماده سازی مردم شهرستان برای مقابله با بحران برف افزود : تمامی امور طبق برنامه ریزی و با مشخص شدن اولویت ها انجام خواهد شد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با همدلی و مشارکت مردم و مسوولین این آزمون را به خوبی پشت سر خواهیم گذاشت.