اختصاصی /آغاز فروش بلیت های جشنواره تئاتر فجر ؛
۱۳۹۵/۱۰/۲۸ ۲۰:۳۵ چاپ
نمایندگان گیلان در سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر کدامند؟
اختصاصی گیل خبر / پریسا عموئی ،  در حالی به پیشواز  بهمن ماه می رویم که نه تنها  ماه پرهیاهوی جشن های ملی است بلکه مهمترین رویدادهای هنری کشور در این ماه برگزار می شود و صدای سوت حرکت قطارسی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاترفجر  به گوش  مسافران هنری  این دیار می رسد و گیلان که مهد تئاتر ایران است و هنر تئاتر از این سرزمین برخاسته است نیز با دو اثر در این جشنواره حضور دارد .  
  • جهش بزرگ از رشت567
با توجه به اعلام دبیرخانه سی وپنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، 25 اثر نمایشی به بخش مسابقه مرور تئاتر ایران سی و پنجمین جشنواره  بین المللی تئاتر فجر راه یافتند که نمایش «آکواریوم کانگورو» به نویسندگی  وکارگردانی مجید کاظم زاده مژدهی از گروه  تئاتر«جهش»  شهر رشت انتخاب شده است . در خلاصه  نمایش «آکواریوم کانگورو» آمده است : سدی شکسته و اهالی خانه ای در نقطه صفر مرزی همگی کشته شده اند.درست چند ثانیه پیش از شکستن سد ، سرباز گلوله به قلب دختر و به مغز مادر و به چشم پدر زده و حالا بعد از شکستن سد و مردنش هر روز به خواستگاری دختری می اید که خودش او را کشته . بی خبر از اینکه این خانواده در صدد انتقام و پس گرفتن قلب دختر.چشم پدر و مغز مادر هستند و...   در «آکواریوم کانگورو» محمد رسائلی(پدر) – مصطفی غلامی استاد سرایی(سرباز)- پریسا قاسمی(دختر)  و الهه فرخی(مادر) به ایفای نقش پرداخته اند . دیگر عوامل اجرایی  عبارتند از : مشاور کارگردان: رضا حقی صفت،طراح صحنه و لباس : محمد رسائلی ،موسیقی: گروه موسیقی (pica)آرسام شمسی- فرهاد ورزشی- مصطفی گرامی – مسعود حقیقی- نیلوفر نوری،طراح گریم : مرتضی غلامی ،اجرای گریم: مرتضی غلامی – مصطفی غلامی – هاله علیزاده ، طراح مولتی مدیا: علیرضا وحدی ،طراح نور و عکس و تصویر: آرمین یوسف زاده ،طراح پوستر : هامون مرتضایی ،دوخت لباس: افسانه مهجور،اجرای نور و و صوت  : فرهان اصلی - حامد تاجیک،عکاسان: علیرضا قاسم خانی – علیرضا وحدی   «آکواریوم کانگورو» در سی پنجمین  جشنواره بین المللی تئاتر فجر 10 بهمن ماه سال جاری در دو نوبت 18 و 20:30 به روی صحنه تالار حافظ می رود . مدت زمان اجرای این نمایش  70 دقیقه است . علاقه مندان جهت خرید  بلیت این نمایش می توانند به سایت تیوال مراجعه نمایند .  
  • جان لاهیجانcollage879
همچنین در سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، ۱۹ نمایش در بخش محیطی، آلترناتیو، تعاملی و دیگر گونه های تئاتر بیرونی به رقابت می پردازند که نمایش «از بس که جان ندارد» نویسنده محمود ناظری و کارگردانی امیر امینی از لاهیجان در این بخش انتخاب شده است . «از بس که جان ندارد» در هفتمین دوره جشنواره شهروند  حائز کسب رتبه سوم کارگردانی  ، اول موسیقی و اول طرح ایده شده است . همچنین  این نمایش ، جایزه ویژه بازیگری را از هفتمین دوره جشنواره شهروند دریافت کرده است .   امیر امینی کارگردان نمایش درباره خلاصه  داستان«از بس که جان ندارد»  به ما گفت : کره زمین بدون ما هم میتواند وجود داشته باشد،اما ما آدمها جایی بجز کره زمین برای زندگی نداریم، زمین همچون مادری ما را در آغوش خود پناه داده، اما رفتار بسیاری از ما آدمها باعث شده تا سکونت و زندگی بر کره زمین سخت تر شود، بسیاری از ما آدم بزرگها جنگل و دریا و طبیعت را آلوده و نابود می کنیم و اگر کره زمین توانایی داشت آدم بزرگها را از سیاره اش بیرون می ریخت،اگر روزی زمین نابود شود، آیا در کرات آسمانی جایی برای زندگی ما وجود دارد و اصلا ما را به آنجا راه خواهند داد؟ آرزو علی پور ،امیر رجب پور ،سوفیا نادری،کامیاب فلاحتی ،ترنم لون آمیزاز بازیگران این نمایش هستند .   دیگر عوامل اجرایی «از بس که جان ندارد» عبارتند از : دستیار کارگردان : عباس امینی راد، طراح فضا : امیر امینی،ساخت وتنظیم واجرای موسیقی :نوید لاهیجی  ،هامون نقیبی -علی حاج صادقی -ماهان خوش طبع-سینا رمضان زاده،طراح لباس : امیر امینی . مجتبی خلیلی ،ساخت دکور : علی مرتضوی ،مدیر صحنه : الهه یوسفی ،منشی صحنه : مائده داداشی   گروه  نمایشی «خورتاب» در سی پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، 8بهمن ساعت 11صبح  در برج میلاد ، ساعت 16:30در خانه هنرمندان و  روز 9 بهمن ساعت 18:30  در محوطه  تئاتر شهر به اجرای «از بس که جان ندارد» خواهد پرداخت .   سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به دبیری سعید اسدی از اول تا دوازدهم بهمن ماه در تهران برگزار می شود.