استاندار گیلان با اشاره به قطع گاز از سوی شرکت ترکمن گاز ترکمنستان:
۱۳۹۵/۱۰/۱۴ ۱۷:۰۱ چاپ

به گزارش گروه دریافت گیل خبر، دکتر محمدعلی نجفی در این نشست با اشاره به   قطع گاز از سوی شرکت ترکمن گاز ترکمنستان ، با بیان اینکه خوشبختانه وضعیت استان در بخش گاز مطلوب است خاطرنشان کرد: بدلیل ضرورت تأمین نیازمندی های استان های مازندران و گلستان در بخش گاز باید در مصرف صرفه جویی شود.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود : وضعیت ذخیره نفت گاز، نفت سفید و گازمایع نیز برای تأمین مصارف کارخانجات،صنایع و نانوایی ها در شرایط مطلوبی قرار دارد اما صرفه جویی یک اصل همیشگی و ضروری است.

دکتر نجفی گفت: گاز یک سرمایه برای آیندگان کشور محسوب می شود و در حفظ ذخایر آن باید اهتمام ویژه داشته باشیم.

وی اولویت گازرسانی استان را مصارف خانگی عنوان کرد و اظهار داشت: مصرف گاز خانگی استان با هیچگونه مشکلی مواجه نخواهد بود اما کنترل مصرف روزانه توسط مردم و صرفه جویی در مصرف ضروری است.

وی با بیان اینکه مصرف گاز خانگی کشورمان 3 تا 3.5 برابر میانگین جهانی است افزود: سطح مصرف گاز در کشورهایی که اقلیم سردتری نسبت به کشورمان دارند و در خطوط گازرسانی از ما جلوتر هستند بسیار پایین تر است.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: مردم با کم کردن حتی یک درجه از سیستم های گرمایشی خود می توانند به صرفه جویی 30 میلیون مترمکعب گاز در کشور کمک کنند.

وی بر لزوم کنترل و پایین آوردن مصرف گاز در سازمان ها، ادارات و نهادهای دولتی و عمومی تأکید و تصریح کرد: کنترل مصرف گاز در ساعات اداری و نیز قطع گاز در عصرها و روزهای تعطیل در ادارات طی بخشنامه ای امروز به دستگاه ها ابلاغ می شود.

وی افزود : مصرف گاز بخش هایی همچون صنایع ، اداره ها و سازمان ها را کنترل می کنیم اما کنترل بخش خانگی، بر عهده خود مردم است.

دکتر نجفی رعایت مصرف بهینه از سوی شهروندان را زمینه ساز گازرسانی به همه مردم دانست و گفت: گاز، سرمایه ای ملی برای نسل کنونی و آینده است و وظیفه ما در مقطع زمانی کنونی، کنترل و هدایت مصرف به سمت و سوی صحیح است.

وی به تلاش ویژه وزارت نفت در بخش های بین المللی و کسب توفیقات در افزایش صادرات نفت و گاز و نیز تأثیرگذاری در تعیین قیمت در اوپک اشاره و خاطرنشان کرد: با گام مثبتی که وزارت نفت در خصوص تقویت لوله گاز و نیز توسعه ی انتقال خطوط از جنوب به بخش های شمالی برداشته حداکثر تا تیرماه سال 96 از مصرف گاز کشور ترکمنستان برای همیشه بی نیاز خواهیم شد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه مشکلات احتمالی صرفاً محدود به زمستان  است گفت: با کنترل مصرف گاز انشاا... از این مقطع نیز عبور خواهیم کرد.