‪ 17 به گزارش گیل خبر، مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستوربا تبریک به مناسبت روز دانشجو گفت: دانشجویان همیشه پرچمدار عدالت و مبارزه با فساده بوده و هستند و پیاده نظام هیچ حزب و گروهی نخواهند بود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان یادآور شد: همانطور که استحضار دارید در آستانه بودجه سال 96 هستیم و این بودجه تقدیمی 320 هزار میلیارد تومان است بودجه سال گذشته 297 هزار میلیارد تومان بوده که 210 هزار میلیارد تومان تحقق پیدا کرده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در منابع سال گذشته 74 هزار میلیارد تومان برای نفت پیش بینی کرده بودیم؛اما در سال جاری 116 هزار میلیارد توماندر سال گذشته 103 هزار میلیارد تومان برای مالیات پیش بینی شده بود؛اما درسال جاری 120 هزار میلیارد تومان در اینجا باید متذکر شد که دولت کسری عدم تحقق 116 هزار میلیارد تومان را متصل کرده به استفاده از منابع ذخیره ارزی که این یعنی افزایش وابستگی به نفت.

وی با انتقاد از اینکه چه زمانی از وابستگی به نفت رهایی می یابیم تصریح کرد:مقام معظم رهبری فرمودند " شیر نفت را ببندید و کشور را نجات دهید "

بائوج لاهوتی در تشریح مشکلات حوزه انتخابیه خودخطاب به رئیس جمهور گفت: آقای روحانی ! در استان گیلان 29 مصوبه داشتید و با اعتباری معادل 800 میلیارد تومان؛ متاسفانه زمانی که این مبلغ را با استان های دیگر مقایسه می کنیم مشاهده می کنیم که حق استان ما ضایع شده است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین هیچکدام از اعتبارات مصوب شده تحقق پیدا نکرد؛ جنابعالی پشت میکروفون فرمودید؛راه آهن گیلان راه آهن بین المللی است و تا پایان سال 1395 باید افتتاح شود.

عضوکمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس دهمادامه داد:آقای رئیس جمهور!  اینجانب به عنوان نماینده مردم در اینجا با قاطعیت اعلام می کنم که این راه آهن هرگز افتتاح نخواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهمدر تذکری دیگر خطاب به رئیس جمهور درباره بی توجهی به مطالبات صیادان گفت: آقای روحانی! شما قول مساعد دادید مطالبات صیادان پرداخت شود؛ مگر می شود دولت جمهوری اسلامی به صیاد چایکار و کشاورز بدهکار باشد؟

معضل پسماندها و شیرابه ها در استان گیلان فاجعه آفرین شده است

وی همچنین درتذکری دیگر به رئیس جمهور خواستار تکمیل آزاد راه تهران- شمال شد و کرد: شما بارها فرمودید شرایط محیط زیست کشور بحرانی است؛اما در بودجه سال گذشته تنها 520 میلیارد یعنی دو دهم درصد پیش بینی اعتبار کردید؛ چگونه باید این موضوع را مدیریت کرد؟

بائوج لاهوتی با ابراز تاسف از اینکه معضل پسماندها و شیرابه ها در استان گیلان فاجعه آفرین شده است خطاب به رئیس جمهوروزیر کشور و سازمان شهرداری ها گفت: استان گیلان متعلق به تمامی ملت ایران است؛لطفا به داد مردم گیلان برسید و این معضل را مدیریت کنید.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بدهی بیمارستان ها با تاکید بر لزوم تشکیل جلسه اضطراری برای مدیریت این موضوع درمجلسافزود:این موضوع به مرحله بحرانی رسیده و بیمارستان ها در حال تعطیلی هستند از ریاست محترم مجلس شورای اسلامی تقاضا دارم نسبت به تشکیل جلسه اضطراری اقدام  تا نسبت به برون رفت از این مشکل چاره اندیشی کنیم؛زیرا در تمامی بخش ها دولت بدهکار است.

تولید ابریشم از هزار تن به 100 تن کاهش یافته است

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی از عملکرد وزیر جهاد کشاورزی نسبت به تاخیر در بدهی چایکاران برنجکاران و ... گفت: وزیر کشاورزی وزیر بی احساس و بی انگیزه ای است زیرا بارها ما در رابطه با پرداخت بدهی کشاورزان فریاد برآوردیم؛اما ایشان هیچ گونه اقدامی در این رابطه انجام نداد و متاسفانه این بی توجهی باعث شد تولید ابریشم از هزار تن به 100 تن کاهش یابد؛ آقای حجتی!در این جا جای اقتصاد مقاومتی کجاست؟ لطفا به خود تکانی دهید!

عضوکمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلسادامه داد:آقای حجتی! برای رفع این مشکلات گام بردارید  و  تنها به  منفعت ها نباشید!