به گزارش گیل خبر، هیلاری کلینتون نامزد دمکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا روز چهارشنبه ۱۹ آبان به طور رسمی شکست در رقابت ها را پذیرفت و پیروزی دونالد ترامپ را تبریک گفت.
دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات روز سه شنبه آمریکا توانست با کسب بیش از ۲۷۰ رای الکترال به عنوان چهل وپنجمین رییس جمهوری ایالات متحده انتخاب شود.
خانم کلینتون اوایل روز چهارشنبه در تماس تلفنی با آقای ترامپ پیروزی اش را تبریک گفته بود.
وی در جمع اعضای کمپین انتخاباتی اش در هتلی در نیویورک نیز گفت: نتایج انتخابات نشان داد که کشور «بیش از آنچه که در تصور ما بود چند پاره شده است»، ولی ما باید این نتیجه را بپذیریم و به آن احترام بگذاریم.
نامزد دمکرات ها نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را «دردناک» و غیرقابل انتظار توصیف کرد ولی گفت تلاش ها به خاطر او نبوده است بلکه برای «کشوری بوده که ما عاشق آن هستیم».
خانم کلینتون که سخنانش مرتب با تشویق اعضای تیم انتخاباتی اش روبرو می شد اظهار داشت: کارزار انتخاباتی اش «یکی از بزرگترین افتخارات» زندگی اش بوده است.
وی اظهار داشت: «دونالد ترامپ اکنون رییس جمهور است و باید شانس رهبری را به او بدهیم. امیدوارم که وی رییس جمهوری موفق برای همه آمریکایی ها باشد».
خانم کلینتون تاکید کرد که دمکراسی آمریکا وابسته به «انتقال مسالمت آمیز قدرت» است و باید به آن احترام بگذاریم. وی ضمن پذیرش شکست خود در انتخابات گفت: «شب گذشته به دونالد ترامپ تبریک گفتم و پیشنهاد کردم که به نمایندگی از کشور حاضرم با او کار کنم».
هیلاری کلینتون ضمن تبریک به دونالد ترامپ از همه کسانی که برای او زحمت کشیدند تشکر کرد و گفت این درد این شکست را مدتها حس خواهیم کرد.
وزیر خارجه سابق آمریکا گفت: این که قدرت با دموکراسی و رأی مردم تغییر کند از ارزشهای ما است و ما به آن احترام می گذاریم. او گفت: ما باید از ترامپ حمایت کنیم چون حمایت ما از او باعث می شود که او بهتر بتواند به امریکا خدمت کند. ک
کلینتون گفت: این شکست برای ما دردناک است من از همه کسانی که ماهها در این فعالیت تبلیغاتی به من کمک کردند تشکر می کنم و می دانم که درد این شکست را مدتها حس خواهیم کرد اما باید آن را بپذیریم و به آن احترام بگذاریم.
او گفت: کشور ما به باراک و میشل اوباما دین زیادی دارد. ما از آنها به خاطر رهبری قاطعانه شان تشکر می کنیم
وی همچنین گفت: طلسم انتخاب یک زن به عنوان رئیس جمهورآمریکا که اینبار نشکست، یک روز شکسته خواهد شد. به تمام دخترانی که درحال تماشا هستند می گویم هیچگاه برای رسیدن به اهدافتان به ارزش و قدرت خود شک نکنید.
پیش از سخنرانی نامزد دمکرات ها، تیم کین معاون انتخاباتی وی در سخنانی گفت که «هیلاری کلینتون یک تاریخ ساز بوده و توانست رای ملی را کسب کند. برای کسی جای تعجب نبود که کلینتون نتیجه انتخابات آمریکا را بپذیرد».
انتخاب