به گزارش گیل خبر، غلامعلی جعفرزاده، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت فعلی اقتصاد کشور، اظهار کرد: دولت در راستای بهبود وضعیت اقتصادی کشور اقدامات مثبتی انجام داده اما کافی نیست.

وی با بیان اینکه تاکید دولت برای کنترل تورم منجر به مشکلات بسیاری شده است، افزود: اگر بازنگری در برخی از اقدامات دولت صورت بگیرد به طور حتم تجدیدنظر در رفتارهای اقتصادی از جمله کنترل تورم انجام خواهد شد؛ کنترل تورم به این شدت موجب بروز رکود بر اقتصاد کشور شده است.

جعفرزاده با بیان اینکه دولت تمام سعی خود را در راستای کنترل تورم کرده است، گفت:کنترل تورم خوب می تواند ثمرات مثبتی برای کشور داشته باشد اما با این پیش شرط که رکود نباشد.

وی با بیان اینکه رکود اقتصادی درآمدها را کاهش داده است، ادامه داد: وقتی که دولت با رکود مواجه است درآمد نداشته و کسی نمی تواند مالیات بدهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به وضعیت شرکت ها در شرایط رکودی گفت: دولتی که رکود دارد شرکت های فشل داشته و کسی خواهان خرید شرکت فشل در بورس نیست از این رو بورس فلج خواهد شد.

وی افزود: تورم موجود در اقتصاد باعث شده که دولت نتواند در امر کوچک سازی و واگذاری بخش های دولتی به بخش خصوصی موفق عمل کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه دولت در برخی جاها انرژی بیهوده صرف می کند،گفت:دولت باید یک سری فعالیت های دیگر در دستور کار خود قرار دهد تا به این ترتیب کاهش تصدی گری رخ دهد.

جعفرزاده ایمن آبادی گفت:دولت انرژی خود را باید در ابتدا برای خروج از رکود بگذارد اگر رکود نداشته باشیم مانند بسیاری از کشورهای همسایه وضعیت اقتصادی بهتری خواهیم داشت.

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی،یادآور شد:اولویت ما بین رکود و تورم خروج از رکود است.

ایسنا