اختصاصی گیل خبر به بهانه برگزاری همایش تقدیر از پاکبانان رشت
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۷:۵۵ چاپ

اختصاصی گیل خبر/ در پی برگزاری باشکوه اولین همایش تجلیل ار پاکبانان و نارنجی پوشان شهر باران که همگان آن را اقدامی ارزشمند و تحسین بر انگیز در تاریخ شهرداری رشت برای قدردانی از این زحمت کشان برشمردند, در کمال کج سلیقه گی شاهد بودیم که سایت نزدیک به یکی از اعضای شورای شهر به جای پرداختن به اتفاقات مثبت این همایش ارزشمند ,به انتشار برخی اخبار موهوم در زمینه ترک جلسه اعضای شورا به نشانه اعتراض و قهر از مراسم یاد شده پرداخت. از این رو برآن شدیم تا با اعضای محترم شورای شهر رشت در این زمینه گفتگو کنیم و صحت اخبار منتشر شده در این پایگاه خبری را از خود ایشان جویا شویم:

محمد حسین کارگرنیا: ترک مراسم توسط این جانب به نشانه اعتراض به شهردار یا برگزارکنندگان مراسم نبود.kargarnia242-300x168

با تشکر از کلیه برگزار کنندگان و دست اندرکاران این همایش و تشکر از سرکار خانم شیرزاد,اینگونه عملکردها و همایش ها را مثبت ارزیابی می کنم و دلیل خروج من از جلسه به دلیل شرکت در جلسه ای دیگر بود که همزمان برگزار می شد و ترک مراسم توسط این جانب به نشانه اعتراض به شهردار یا برگزارکنندگان مراسم نبود.

در مورد پوشیدن لباس نارنجی توسط شهردار باید عرض کنم لباسها به تعداد محدودی بود و به اعضای شورا هم داده نشد,حتی معاون خدمات شهری هم لباس را به تن نکرد. گرچه بهتر بود آقای خلیلی به جای گذاشتن لباس روی میز,آن را به تن میکرد اما خروج بنده از جلسه به هیچ وجه به خاطر اعتراض به ایشان نبود و جلسه دیگری داشتم.

اسماعیل حاجی پور: تمام تلاشمان را برای احقاق حقوق این قشر زحمت کش شهرداری بکار خواهیم گرفت

مراسم بسیار خوبی که امروز برگزار شد حاصل تلاش شبانه روزی همکاران خوبم در شورای شهر رشت و بخصوص سرکار خانم شیرزاد بود که من از ایشان بسیار متشکرم که متولی این امر خداپسندانه بودند از شهردار محترم رشت و معاونت خدمات شهری و همچنین مدیریت سازمان پسماند بخاطر پیگیری و اجرای بی عیب و نقص این مراسم و تجلیل از فرشتگان پاکیزگی این شهر سپاسگزارم .haji

اگر یک روز این بزرگواران در این شهر کار نکنند و رفت و روب ننمایند فاجعه به بار خواهد آمد و باید از آنها تشکر کنیم. ما تمام تلاشمان را برای احقاق حقوق این قشر زحمت کش شهرداری بکار خواهیم گرفت و از هر راهی در چهاررچوب قانون برای این مهم استفاده می کنیم و انشاالله در آینده نزدیک خبرهای خوشی را در راستای رفاه این عزیزان خواهیم داد.

خواهش من از شهروندان محترم رشت این است که به فرزندان خود بیاموزند تا همانطور که در محیط خانه نظافت و بهداشت را رعایت می کنند, به همان صورت نیز برای فضای عمومی شهر دلسوز باشند. هر زباله ای که به زمین می ریزد این زحمت کشان را مجبور میکند تا قامت خم کنند و آن را بردارند و اکثر این عزیزان قبل از بازنشستگی دچار مشکلات دیسک کمر و پا میشوند و امراض بسیار سختی می گیرند که بعد از بازنشستگی زندگی رابرایشان به شدت مشکل می سازد.

وظیفه همه ماست که با رعایت اصول بهداشتی و حفظ پاکیزگی محیط شهری در کمک و حمایت از پاکبانان کوشا باشیم. در پایان از تمامی پرسنل زحمت کش خدمات شهری و پاکبانان عزیز تشکر میکنم و امیدوارم اینگونه برنامه ها ادامه دار باشد.

فرهاد شوقی: دلیل خروج اینجانب شرکت در جلسه ای دیگر بودimages

جا دارد از برگزار کنندگان این مراسم بخصوص سرکار خانم شیرزاد تقدیر و تشکر کنم. نحوه خروج اینجانب از جلسه با توجه به اینکه از سایر همکاران فاصله داشتم,متفاوت بود. با اینکه همزمان با من چند عضو دیگر از جلسه خارج شدند اما دلیل خروج اینجانب شرکت در جلسه ای دیگر بود و من مطالبی را که در مورد پوشیدن یا نپوشیدن لباس نارنجی توسط شهردار عنوان شده در مراسم به چشم خود ندیدم و از نظر اینجانب همایش و برگزاری آن بسیار خوب انجام شد.

مسعود کاظمی: متولیان شهرداری باید با آنها رابطه عاطفی برقرار کنند

جا دارد از سرکار خانم شیرزاد تشکر کنم چون در برگزاری همایش پاکبانان بسیار زحمت کشیدند.زحمت و تلاش پاکبانان عزیز بر هیچ شهروندی پوشیده نیست. downloadمعتقدم متولیان شهرداری باید برای این عزیزان حرمت قائل شوند و با آنها رابطه عاطفی برقرار کنند. شهرداران ما باید در ابتدا خود را رفتگران این شهر ببینند و نباید شرایط پاکبانان به گونه ای باشد که از ذکر شغل خود در جامعه احساس خجالت و شرمساری کنند. بهتر این بود که شهردار محترم در راستای همدردی با این عزیزان لباس را می پوشیدند و از آن بهتر این بود که با پیگیری شهرداری 15 دست لباس پاکبان هم در اختیار اعضای شورا قرار میگرفت.

کاظمی در جواب سوال خبرنگار گیل خبر " که آیا سایر مسولین و مدعوین لباس را به تن کردند؟" گفت: نمیدانم و من با دیدن اینکه آقای خلیلی لباس را در کنار خود گذاشتند از جلسه خارج شدم.

رضا رسولی: بهانه پوشیدن یا نپوشیدن لباس نارنجی دردی از این عزیزان درمان نمی کند

در ابتدا با تمامی پاکبانان و زحمت کشان شهر رشت خسته نباشید می گویم و از بابت برگزاری اولین همایش تقدیر از ایشان بسیار خوشنودم.rasooli1) همچنین از برگزارکنندگان همایش و بخصوص سرکار خانم شیرزاد که ماهها برای این مراسم زحمت کشیدند تقدیر و تشکر می کنم. از نظر من همایش بسیار خوب برگزار شد و این میتواند شروع حرکتی باشد تا بتوانیم در عمل گوشه کوچکی از زحمات این قشر پرتلاش و مظلوم را جبران کنیم.

در این راستا جا دارد از استاندار محترم گیلان,مدیران و معاونان شهرداری رشت,اعضای محترم شورا و تمامی مسولینی که در همایش پرشکوه امروز شرکت کردند تشکر کنم. برگزاری خوب و باشکوه این مراسم باعث افتخار اعضای شورا و شهردار و پرسنل محترم شهرداری رشت است.

رسولی در پاسخ به این سوال که آیا اعضای شورا مراسم را به نشانه اعتراض ترک کردند گفت: بنده در جریان نیستم اما بعید میدانم که اعضا همچین قصدی داشته باشند و حتی در صورت معترض بودن جلسه 700 نفر نارنجی پوش شهر رشت را ترک نمی کنند. البته بر این باورم که برای رفع مشکل این پرسنل زحمت کش باید دست به اقدامات عملی جدی زد و بهانه پوشیدن یا نپوشیدن لباس نارنجی دردی از این عزیزان درمان نمی کند.

سید رضا موسوی روزان: پایگاه های خبری برای این ساخته نشده اند که هر موضوعی را به سلیقه خودشان بزرگ و کوچک کنند

در ابتدا از دست اندرکاران این همایش تشکر ویژه می کنم. از خانم شیرزاد و دوستان عزیز شورا که به دنبال برگزاری باشکوه این همایش بودند هم تشکر می کنم.rozan

در حال حاضر بنده توفیق زیارت امام هشتم را پیدا کرده و در مشهد مقدس هستم و نایب الزیاره مردم عزیز,همکارانم در شورا و پرسنل محترم شهرداری میباشم. اما با توجه به مسولیتی که در قبال شهر رشت دارم حتی در زمان تعطیلات نیز سعی میکنم از امورات رشت بی اطلاع نباشم. ظاهرا در مورد همایش پاکبانان گلایه های دوستان ما به شکل دیگری در برخی رسانه ها منتشر شده است.شکلی که برای مردم و شهروندان رشت مورد پسند نیست.

مردم رشت به دنبال آرامش هستند و ما آرامش و امنیت را در کنار هم میبینیم و امنیت بدون داشتن آرامش معنا پیدا نمی کند. اعتقاد من این است که با پوشیدن و یا نپوشیدن یک لباس نمی توانیم چیزی را به اثبات برسانیم و با اعتراض به این امر عملکرد و اعتقاد کسی را زیر سوال ببریم. نباید بدون اینکه نظر و عقیده فردی را بدانیم آن را در افکار عمومی به محاکمه بکشیم.

پایگاه های خبری هم برای این ساخته نشده اند که هر موضوعی را به سلیقه خودشان بزرگ و کوچک کنند,بلکه باید منافع و مصالح مردم را در نظر بگیرند و از طرفی نباید دیدگاههای تنش زا و مخل آرامش را بست و گسترش دهند.سابتها و پایگاههای خبری که این گونه اخبار را پوشش دادند از سایتهای مورد اعتماد من میباشند اما نسبت به آنها انتقاد دارم و از این دوستان خواهش میکنم تا بجای اینگونه کارها به آرامش جامعه ما کمک کنند, مردم به اندازه کافی در ارتباط با مسائل اقتصادی و مشکلات رندگی در اضطراب و نگرانی به سر می برند, باید سعی کنیم تا به این نگرانیها بیشتر دامن نزنیم.

جالب این است که موضوع فقط به آقای خلیلی باز نمی گردد که لباس پاکبان را به تن کرده یا نه! مقامات دیگری هم در جلسه حضور داشتند که این لباس را به تن نکردند, معاونت محترم خدمات شهری که مسولیت مستقیم این عزیزان را دارد نیز لباس به تن نکرد. چگونه است که برخی اینها را نمی بینند و فقط آن را در مورد فردی که در نظر دارند بزرگ نمایی میکنند؟!

ظاهرا برخی از دوستان عزیز شورا جلسه را زودتر ترک کردند و من با آنها صحبت کردم اما این اعتقاد وجود نداشت که هرکس جلسه را ترک کرده به خاطر اعتراض بوده است. اگر هم عضوی با این نیت جلسه را ترک کرده باشد نباید آن را به سایر اعضا تعمیم داد.

در پایان اعتقاد من بر این است که پاکبانان با تلاش و همت خود آرامش را برای مردم ما به ارمغان می آورند و ما هم باید سعی کنیم تا موجبات آرامش و رفاه این قشر پرتلاش و زحمت کش را فراهم نماییم

فاطمه شیرزاد: خبر خروج نمایندگان مردم  به نشانه قهر و اعتراض  را تکذیب می کنم

امروز اولین همایش تقدیر از نارنجی پوشان و پاکبانان شهر رشت با موفقیت تمام و در حضور مسولین ارشد استان و شهر رشت برگزار شد و تشکر بعد از مراسم  تمامی مسولین شرکت کننده در همایش نشان دهنده برگزاری موفق این مراسم بود.برگزاری این مراسم کاری انفرادی و مختص به کارگروهی خاص نبود و تمامی اعضای شورا در این زمینه تلاش کردند. این همایش با حضور استاندار محترم گیلان, فرماندار رشت,مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان, مدیرکل دفتر امور شهری shirzad/gilkhabarاستانداری, رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و مدیران و معاونان محترم شهرداری رشت برگزار شد. با توجه به این که اعضای محترم شورا در تعطیلات تابستانی به سر می برند به طبع نتوانستند همگی در مراسم حضور بهم رسانند اما جا دارد با وجود تعطیلی از طرف کارگروه حمایت از اقشار آسیب پذیر شورا از حضور خوب و پررنگ نمایندگان مردم در این همایش تشکر کنم.

در این همایش از 20 نفر از پاکبانان پرتلاش شهر رشت با تندیس, لوح تقدیر,شاخه گل و ربع سکه بهار آزادی تقدیر شد و به 5 نفر از پاکبانان نمونه از هر منطقه شهری کارت هدیه یک میلیون ریالی اهدا خواهد شد.رییس کارگروه حمایت از اقشار آسیب پذیر شورا گفت: امیدواریم در آینده نردیک از تندیس رفتگر در یکی از بوستانهای شهر رشت پرده برداری کنیم و برگزاری جشنواره ورزشی پاکبانان در برنامه های آتی این کارگروه قرار دارد.

فاطمه شیرزاد در پاسخ به سوال خبرنگار گیل خبر مبنی بر صحت خبر ترک جلسه برخی از اعضای شورا به نشانه اعتراض گفت: تا این لحظه خبری را که نمایندگان مردم به نشانه قهر و اعتراض مراسم تقدیر از پاکبانان را ترک کرده باشند را تکذیب می کنم و جا دارد از اعضای حاضر شورا, معاونت خدمات شهری, مدیریت پسماند و کلیه خبرنگاران و حاضرین در جلسه تقدیر و تشکر کنم.