در کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت تصویب شد؛
۱۳۹۵/۰۷/۳۰ ۱۸:۴۳ چاپ

به گزارش گیل خبر، در این جلسه که محمدحسین واثق کارگرنیا، فاطمه شیرزاد، اسماعیل حاجی پور و حجت جذب حضور یافتند، رئیس کمیسیون با بیان اینکه ثمره جلسات برنامه و بودجه طی سه سال و نیم گذشته در مسیر ارتقا شهر و خدمات شهرداری به شهروندان بوده است اظهار کرد: ابتکاراتی که در کمیسیون برنامه و بودجه شورا طی سه سال و نیم گذشته اندیشیده شده است، سبب افزایش درآمدهای شهرداری و ارتقای کیفیت خدمات شهرداری به شهروندان بوده است.

علوی افزود: نتیجه این هم اندیشی ها در شاخص هایی همچون پروژه های عمرانی، برنامه های فرهنگی و اجتماعی دیده می شود. اگرچه هنوز دغدغه های شورا این است که شهرداری باید در حوزه افزایش کیفیت مصالح بکار رفته در پروژه ها و همینطور برنامه ریزی های فرهنگی با دقت و حساسیت بیشتری اقدام کند.

نخستین لایحه ای که در جلسه یکصد و سی و هفتم کمیسیون برنامه و بودجه از سوی رئیس این کمیسیون مطرح شد، مربوط به حمایت مالی از دو تیم سپیدرود و داماش اختصاص داشت که شهرداری در آن خواستار اعطای کمک مالی به دو تیم در مجموع به مبلغ ۸۴۰ میلیون تومان بود.

در توضیح این لایحه، معاون خدمات شهری شهرداری به نقش این دو تیم در روحیه و نشاط شهروندان اشاره و بیان کرد: این دو تیم از جایگاه ویژه ای در بین شهروندان برخوردار هستند و پیروزی های آنان علاوه بر افزایش نشاط در بین شهروندان، سبب کاهش هنجارهای اجتماعی نیز می شود.

علی بهارمست با بیان اینکه جمع کثیری از شهروندان به اشتیاق بازی های این دو تیم در ورزشگاه ها حاضر می شوند، تصریح کرد: کمک به این دو تیم علاوه بر حفظ این روحیه و ارتقای سلامت جسمانی جامعه شهری رشت باعث برندسازی رشت و شهرداری آن در سطح کشور خواهد شد همانطور که در بسیاری از شهرها از جمله تبریز این برندسازی توسط تیم های فوتبال صورت می گیرد.

به گفته وی با احتساب تمامی هزینه های بازی های داخل و خارج خانه این دو تیم فوتبال، در مجموع ۸۴۰ میلیون تومان کمک مالی به این دو تیم می تواند از سوی شهرداری صورت گیرد و مشکلات مالی دو تیم فوق را حل کند.

پس از این توضیحات، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: تیم سپیدورد در دسته یک و تیم داماش در دسته دو بازی می کنند و اگر قرار است کمک های مالی به این دو تیم تعلق گیرد باید توضیحات شفافی در باره آنالیز هزینه های دو تیم به طور مجزا به شورا اعلام شود.

عضو دیگر شورا نیز در این باره اظهار کرد: با توجه به تاخیری که در اعطای کمک های مالی به دو تیم سپیدرود و داماش تاکنون اتفاق افتاده لازم است که هر چه زودتر نسبت به این موضوع تصمیم گیری شود.

شیرزاد افزود: هزینه های دو تیم باید در رده های مختلف سنی و همینطور دسته بانوان یا مردان مطرح و سپس گزارشی از آن به شورا نسبت به اعطای حمایت مالی فوق برای رفع مشکلات مالی این دو تیم ارائه شود.

عضو دیگر کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به بندهای قانونی مبنی بر تیم داری شهرداری گفت: در صورتی که هر کدام از اعضای شورا یا شهرداری در مدیریت تیم های ورزشی مسئولیت داشته باشند، قانون اجازه دریافت این کمک ها را به این دو تیم نمی دهد و شورا و شهرداری نیز نمی توانند نسبت به حمایت مالی از تیم های ورزشی اقدام کنند.

حاجی پور با بیان اینکه موافق کمک کردن به دو تیم ریشه دار سپیدرود و داماش است افزود: این کمک باید در صورتی انجام شود که طبق قانون بوده و تخلف از بابت آن صورت نگیرد.

با این توضیحات، اعضای کمسیون برنامه و بودجه مصوب کردند که کمک مالی به مبلغ ۸۴۰ میلیون تومان که لایحه شهرداری بوده است در صورتی به این دو تیم تعلق می گیرد که هیچکدام از اعضای شورا و مدیران شهرداری در مدیریت این دو تیم عضویت نداشته باشند.

به شهروندان خوش حساب در پرداخت عوارض جایزه داده می شود

دومین لایحه ای که در جلسه صدو سی و هفتم کمیسیون برنامه و بودجه مطرح شد، اعطای جوایز حوش حسابی به شهروندانی اختصاص داشت که نسبت به پرداخت عوارض نوسازی، کسب و پیشه، زباله و ...به شهرداری تا سی ام دی ماه اقدام کنند.

در این باره ، کارشناس درآمدهای شهرداری توضیح داد که در صورتی خوش حسابی شهروندان، جشن خوش حسابی بین این شهروندان در هر منطقه برگزار شده و به قید قرعه به شهروندان خوش حساب، حوایزی در قالب دو جایزه ۱۰ میلیون تومانی و ۲۰ سکه ربع بهاز آزادی اعطا می شود. همچنین به شهروندان خوش حسابی که نسبت به پرداخت عوارض خودرو نیز به موقع اقدام کنند به قید قرعه ۲۵ سکه ربع بهار آزادی در هر منطقه شهرداری با برگزاری جشنی در دهه فجر امسال اعطا می شود.

با این سخنان، اعضای کمیسیون مصوب کردند که بودجه لازم برای اجرای این جشن ها از محل کدهای روابط عمومی هر منطقه هزینه شود. همچنین رئیس کمیسیون به اتفاق اعضا خواستار ارائه گزارشی از نحوه هزینه کرد بودجه روابط عمومی های مناطق پنج گانه شهرداری به کمیسیون برنامه و بودجه شدند.

در ادامه، بررسی لایحه بهای خدمات شهری از اتباع بیگانه مقیم شهر رشت به دلیل نقص در چگونگی دستورالعمل آن به جلسه بعد موکول شد. همچنین اعضای کمیسیون با اعطای کمک مالی به مبلغ سه میلیون تومان به قهرمان تکواندو آسیا موافقت کردند و با پیشنهاد شهردار مبنی بر انتخاب اعضای کمیسیون ماده ۱۴ موافقت شد.