اقتدار پلیس در نظام مردم سالاری دینی همراه عدالت، مروت و مهربانی است

به گزارشگروه دریافت گیل خبر، در همایش روسای کلانتری ها و پاسگاه های سراسر استان که با حضور رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور، فرماندهان نیروی انتظامی و برخی از مسئولان استانی در سالن اجتماعات ناجا رشت برگزار شد دکتر محمدعلی نجفی با قدردانی از تلاش های شبانه روزی نیروهای نظامی و انتظامی استان افزود : رهبر معظم انقلا ایجاد امنیت فردی، اجتماعی، اخلاقی روحی و روانی را از مهمترین مسئولیت های نیروی انتظامی می دانند.

dsc00052

وی لازمه برقراری امنیت در جامعه را اقتدار دانست و خاطر نشان کرد : این اقتدار در نظام مردم سالاری دینی باید همراه عدالت، مروت و مهربانی باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه مردم آرامش را در کنار پلیس لمس می کنند گفت : نیروهای نظامی و انتظامی باقوت همیشه در کنار ما هستند.

وی افزود : بحمدا... آرامش موجودی که در استان وجود دارد در بدنه ی نیروی انتظامی نیز قابل مشاهده است که جای تبریک دارد.

استاندار گیلان به حضور مستمر بخش های مختلف نیروی انتظامی در کنار دستگاه های اجرائی اشاره کرد و اظهار داشت : کارهای مشترکی بین دستگاه های اجرائی و نظامی وجود دارد که با تعامل و همکاری محقق می شود.

وی افزود : یکی از مسائلی که در انقلاب اسلامی به جهت حفظ ارزش ها از اهمیت خاصی برخوردار است و دولت یازدهم بصورت بویژه به آن می پردازد، حقوق شهروندی است.

دکتر نجفی تکریم ارباب رجوع را یکی از مباحث اصلی حقوق شهروندی عنوان و تصریح کرد : حفظ کرامت و ارزش های انسانی بویژه در مراجعات مردمی به کلانتری ها و پاسگاه ها بسیار حائز اهمیت است.

وی توجه به حقوق متهمان در بازداتشگاه ها را نیز بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت : احترام گذاشتن نسبت به متهمی که هنوز مجرم بودن وی به اثبات نرسیده باید رعایت شود.dsc00094

نماینده عالی دولت در گیلان ایجاد امنیت را بستری برای توسعه ی اقتصادی متوازن دانست و افزود : سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی به دنبال فضایی توأم با امنیت روحی و روانی کامل برای ایجاد کسب و کار هستند.

وی به کسب رتبه برتر گیلان دررونق فضای کسب و کار در 3 سال متمادی اخیر اشاره و خاطر نشان کرد : این فضای مثبت کسب و کار باعث شده تا حضور تعداد زیاد  سرمایه گذاران را در گیلان شاهد باشیم.

استاندار گیلان به کاهش نرخ 15.6 درصدی بیکاری پایان سال 91 به 11 درصد در پایان سال 94 اشاره کرد و گفت : رونق فضای کسب و کار باعث شد تا در 3 ماهه بهار سال 95 نرخ بیکاری استان به 9.3 درصد تقلیل پیدا کند.

وی با بیان اینکه در 14 سال گذشته به میانگین نرخ بیکاری استان نیز نرسیده بودیم افزود : در حال حاضر بیش از 2 درصد از میانگین اشتغال کشور جلوتر هستیم و این به معنای حل مشکل بیکاری نیست بلکه آن را بهبود بخشیده و نیازمند تداوم است.

دکتر نجفی به ابلاغ سیاست های کلی انتخابات از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره و خاطر نشان کرد : یکی از مباحث تأکید شده در این سیاست ها جلوگیری از ورود نیروهای نظامی، انتظامی و اجرائی در دسته بندی جناح ها و گروه های سیاسی است.

وی افزود : زیبنده نیست که نیروهای نظامی، انتظامی و اجرائی در شهرستان له یا علیه یک نامزد انتخاباتی تلاش داشته باشند.

وی گفت : امروز شورای تأمین استان یکی از بهترین، موفق ترین و با ثبات ترین شوراهای تأمین کشور است.

وی تلاش در جهت ایجاد مشارکت حداکثری مردم را بسیار مهم دانست و تصریح کرد : باید زمینه ای فراهم کنیم تا رأی دهنده احساس کند که رأی او به عنوان یک امانت است.dsc00059

نماینده عالی دولت در گیلان به تغییر رویکرد و نگرش دنیا براساس احترام متقابل نسبت به کشورمان پس از انتخابات سال 92 اشاره کرد و افزود : کسب نتایج مثبت در مذاکرات ناشی از حضور مردم، نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و رویکرد دیپلماسی موفق دولت بوده که با هدایت و روشنفکری عالمانه ی رهبر معظم انقلاب شکل گرفت.

دکتر نجفی با قدردانی از تلاش های صورت گرفته توسط پلیس در بخش مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود : طبق آمار و ارقام رشد اکتشافات در این بخش از 100 تا 400 درصد بوده است.

وی با بیان اینکه در بخش مبارزه با مواد مخدر نیز پیشتاز هستیم افزود : در این بخش از تلاش های نیروی انتظامی در کشف، دستگیری، امحاء و نیز مرکز نگهداری معتادین متجاهر راضی هستم.

نماینده عالی دولت در گیلان به ورود ماهیانه 2.5 میلیون نفر مسافر به استان گیلان اشاره و خاطر نشان کرد : در استانی که به مهمان نوازی مشهور است باید نیروهای انتظامی به عنوان صف مقدم مراجعه با مردم در حفظ احترام به مسافران دقت شود.

وی افزود : در برخی از سفرها نیروهای انتظامی در کنار مسئولان استانی به جهت برقراری امنیت تا صبح پیدا هستند.

استاندار گیلان به هماهنگی گیلان با 4 کشور منطقه از طریق مرزهای زمینی و دریایی اشاره کرد و افزود : وجود مرز مشترک اقتدار همه ی نیروهای نظامی، انتظامی و مرزبانی را می طلبد.

وی به تعدد حوزه وظایف نیروی انتظامی در کنار مظلومیت و محدودیت امکانات اشاره کرد و گفت: در تلاشیم تا اقداماتی که از سال گذشته در جهت بهبود شرایط کلانتری و پاسگاه ها شروع کردیم تداوم یابد.