معاون شهردار رشت خبر داد:
۱۳۹۵/۰۷/۱۹ ۱۰:۰۹ چاپ

به گزارش گیل خبر، علی بهارمست با اشاره به فرا رسیدن فصل پاییز اظهار کرد: جلسه های ستاد بحران در مجموعه شهرداری رشت به طور منظم برگزار می شود.

وی به اقدام شهرداری رشت در برطرف کردن آبگرفتگی معابر این شهر اشاره کرد و افزود: برنامه های زیرساختی اجرای پروژه هدایت آب های سطحی عملیاتی شده است.

معاون خدمات شهری شهردار رشت با بیان اینکه 64 حوزه آبگیر در سطح این شهر داشتیم، تصریح کرد: سال های گذشته آبگرفتگی هایی داشتیم که منزل مردم را به شدت دچار مشکل می کرد و در آن محله ها تنها با قایق امکان تردد بود.

بهارمست از اجرای 15 کیلومتر هدایت آب های سطحی در سال گذشته در شهر رشت خبر داد و بیان کرد: 12 میلیارد تومان برای اجرای پروژه مذکور انعقاد قرارداد کردیم.

*اجرای 25 کیلومتر پروژه هدایت آب های سطحی شهر رشت

وی در ادامه به اجرای پروژه هدایت آب های سطحی شهر رشت در سال 95 اشاره کرد و گفت: امسال 25 کیلومتر از معابر و حوزه های آبگیر شهر رشت با عقد قرارداد به صورت آی.پی.سی با مبلغ 61 میلیارد تومان اجرایی شده است.

معاون خدمات شهری شهردار رشت با اشاره به عملیات لایروبی شبکه های فاضلاب سنتی در کنار پروژه لوله گذاری آب های سطحی، خاطرنشان کرد: می توانیم مشکل آبگرفتگی بسیاری از مکان ها را با هزینه کمتری به صورت مقطعی برطرف کنیم.

بهارمست به انعقاد 4.5 میلیارد تومان قرارداد اجرای لایروبی شبکه فاضلاب سنتی شهر رشت با پیمانکاران اشاره کرد و یادآور شد: امسال عملیات لایروبی 38 کیلومتر از شبکه فاضلاب سنتی شهر رشت در محدوده مناطق پنجگانه در حال انجام است.

وی با بیان اینکه پروژه جمع آوری آب های سطحی ورودی شهر رشت در حال انجام است، اظهار کرد: مسیر مذکور از میدان گیل تا چهارراه کانال به طول هفت کیلومتر اجرایی شده است.

معاون خدمات شهری شهردار رشت همچنین به برنامه عملیات زمستانی این شهرداری اشاره کرد و افزود: بانک ماشین آلات شهرداری رشت مشخص شده و مسیرهای فعالیت در زمان برف به تفکیک شناسایی شده است.

بهارمست با اشاره به اینکه فعالیت هر کدام از مناطق شهرداری رشت هنگام بروز حوادث غیر مترقبه مشخص شده است، بیان کرد: مسیرهای اصلی، مکان های عمومی، بیمارستان ها، مراکز عرضه ارزاق عمومی و ... در اولویت برنامه ها است.