به گزارش  گروه دریافت گیل خبر، دکتر نجفی در کارگروه رفع موانع تولید گفت : 342 واحد صنعتی و کشاورزی تاکنون از تسهیلات رونق تولید بهره گرفته اند.

وی با بیان اینکه اجرای این سیاست ها از تأکیدات رهبر معظم انقلاب است گفت : اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، از مهمترین اهداف دولت می باشد و در همین راستا، ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بصورت منظم به ریاست معاون اول محترم رییس جمهور برگزار می شود.

دکتر نجفی گفت : بر همین اساس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استانها تشکیل شد تا نسبت به رفع موانع اجرای این سیاست ها اقدام شود و مجموعه مدیریتی گیلان برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در حال تلاش هستند.

استاندار گیلان با قدردانی از همکاری بانک های استان برای پرداخت تسهیلات رونق گفت : من از مجموعه ی عملکرد بانک های گیلان رضایت دارم و تشکر می کنم اما باید تلاش ها را دو چندان کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به اقدام ابتکاری گیلان در راه اندازی کارگروه رفع موانع تولید در کشور گفت : درست است که هم اکنون از لحاظ پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی مقام سوم کشور را داریم اما این جایگاه برای استانی که شروع کننده ی این جلسات در کشور است راضی کننده نیست.

دکتر نجفی در ادامه با انتقاد از عملکرد بانک توسعه ی تعاون استان گفت : بانک مذکور  با توجه به تذکرات متعدد و جدی، به هیج وجه نتوانسته استان را در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی  و جذب اعتبارات مصوب رونق تولید  یاری رساند.

وی با اشاره به اینکه فقط یک فقره وام رونق تولید در سال 95 توسط این بانک در استان پرداخت شده است گفت : مدیر شعب بانک تعاون گیلان حق ندارد در جلسات استانداری شرکت کند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه تمام نظام و دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی عزم جزم دارند خاطر نشان کرد : باید با روحیه ی عشق به خدمت به تولید کنندگان و کار آفرینان کمک کرد.