به گزارش گیل خبر،  در این بازدید با اشاره اهمیت توسعه تجارت دو کشور گفت: منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی ظرفیتی مناسب برای افزایش مبادلات تجاری ایران با روسیه است.
رضا مسرور ساخت بندرکاسپین و اتصال این بندر به بندرگاه انزلی با راه آهن را  از زیرساخت های مناسب گیلان برای صادرات و واردات کالا از این استان  دانست و گفت: می توانیم ظرفیت مبادلات تجاری ایران و روسیه را تا 30 میلیارد دلار افزایش دهیم
وی افزود: موانع تعرفه ای و تایید استاندارد کالا  از مشکلات تجارت میان دو کشور است که انتظار داریم حل ان در دستور کار جدی مسوولان ارشد دو کشور قرار بگیرد
معاون اداره کل گمرکات قفقاز شمالی روسیه و نماینده هیئت روسی در این نشست با اشاره به توانمندی های منطقه آزاد و بندر انزلی گفت: کشورش آماده توسعه روابط تجاری با ایران از طریق گیلان است.
ویچیس لاو ایوانف افزود : دو بندر جنوبی آستاراخان و ماخاچ کالای روسیه به سرعت در حال توسعه است و پس از بهره برداری از این دوبندر امیدواریم شاهد افزایش مبادلات تجاری میان ایران و روسیه باشیم.
ناظر گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک بندرانزلی نیز در این نشست گفت : منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد شمال ایران با دو بندرگاه برای امور گمرکی بوده و هدف از ایجاد آن تسهیل تجارت با کشورهای حاشیه دریاچه خزر  است .
محمد شهبازی افزود : براساس تفاهم نامه امضاء شده میان روسای گمرک دو کشور مشکلات تجارت میان ایران و روسیه با به روز شدن تجارت ، کاهش و حذف تشریفات گمرکی ، شناسایی تجار خوشنام و همچنین شفاف سازی تبادل کالا حل می شود.
 خبرگزاری صداوسیما