نماینده مردم شفت و فومن در مجلس خبر داد:
۱۳۹۳/۰۶/۲۰ ۱۳:۵۰ چاپ

به گزارش گیل خبر، ناصر عاشوری عصر امروز در جمع امداد گران شفتی هلال احمر اظهار کرد: هلال احمر با وجود اینکه یک تشکل داخلی است، اما مانند یک سازمان فرا منطقه ای و فراملی عمل می کند.

وی با اشاره به حوادث غزه گفت: در حوادث غزه جمعیت هلال احمر در کنار صلیب سرخ بدون توجه به سختی ها و مشکلات به امدادرسانی مشغول شدند.

نماینده مردم شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با پیگیری هایی که در استان انجام شده یک فروند بالگرد در فرودگاه رشت مستقر است، افزود: این بالگرد در صورت نیاز به استان های گیلان و مازندران و قزوین امدادرسانی می کند.

وی از پیگیری دریافت یک فروند بالگرد جدید برای هلال احمر استان خبر داد و گفت: در صورتی که این امر محقق شود، نیازی به کمک استان های دیگر پیدا نمی کنیم و می توانیم در مواقع لزوم به سرعت به نجات جان حادثه دیدگان بپردازیم.

عاشوری با بیان اینکه بودجه مناسبی در اختیار هلال احمر استان قرار گرفته است، گفت: برای تجهیز هلال احمر گیلان بودجه ای در اختیار این سازمان قرار گرفته است تا با آن خودرو و هواپیمای کوچک خریداری شود.

وی ایران را کشوری پر حادثه خواند و خاطرنشان کرد: کشور ما به لحاظ جغرافیایی در یک منطقه خاص و با اهمیت قرار گرفته و در همین چند ماه اخیر شاهد وقوع چندین زلزله بودیم که تلفاتی در پی نداشته است.

نماینده مردم شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی افزود: وقوع این حوادث لزوم آمادگی و مجهز بودن جمعیت هلال احمر را روشن می کند و نشان می دهد برای کاهش تلفات انسانی و کمک به آسیب دیدگان حوادث مختلف نیاز به هلال احمری قوی و با تجربه داریم.

وی لازمه خدمات درست جمعیت هلال احمر را آموزش درست و حرفه ای دانست و افزود: یک امدادگر باید به لحاظ جسمی و روحی و مهارتی در سطح بالایی قرار گیرد تا به خوبی از عهده وظایفش برآید.

عاشوری با تاکید بر اینکه تمام مردم در اصناف مختلف باید اصول اولیه امداد را فرا گیرند گفت: هرکسی در هر شغلی مشغول است، باید امدادگر هم باشد تا در وقت لزوم بتواند جان خود و اطرافیانش را حفظ کند.

وی لزوم احداث یک ساختمان مجزا برای جمعیت هلال احمر شفت را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: مسئولان این تشکل در استان باید به هلال احمر شفت در این زمینه کمک کنند.

نماینده مردم شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی به هلال احمر گیلان پیشنهاد داد تا با سازماندهی جوانان این جمعیت یک مانور امداد و نجات در سطح استان برگزار شود و آمادگی خود را بسنجد و به انعکاس فعالیت های این سازمان بپردازد./فارس