به گزارش گیل خبر، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به بررسی نحوه عملکرد تبصره 20 قانون بودجه سال 94 که مربوط به هدفمندی بود، گفت: نحوه عملکرد دولت در تحقق این تبصره در جلسه امروز (یکشنبه، 24 مرداد ماه) کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگانی از دیوان محاسبات کشور، مرکز پژوهش های مجلس، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و ستاد هدفمندی برگزار شد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: طبق تبصره 20 قانون بودجه سال 94 قرار بود مبلغی حدود 54 هزار و 300 میلیارد تومان در 5 موضوع در کشور هزینه شود.

کاهش 20درصدی منابع دولت از هدفمندی یارانه ها و عدم توانایی رسیدگی به حوزه مسکن و اشتغال جوانان

وی ادامه داد: جزء یک آن کمک به بخش تولید، جزء دو بخش تحقق شاخص عدالت در سلامت، جزء سه پرداخت نقدی، جزء چهار یارانه سود تسهیلات مسکن حمایتی زوج های جوان و جزء پنج برای کمک به برنامه های اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی بود.

جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه با بیان اینکه دولت به جای این مبلغ، حدود 43 هزار و 500 میلیارد تومان در اختیار داشت، گفت: از این رو دولت با  20 درصد کاهش منابع روبرو شد و نتوانست در جزء چهار و پنج که مربوط به حوزه مسکن و اشتغال جوانان بود هزینه ای کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: دولت در جزء اول حدود 1.3 درصد و در بخش سلامت حدود 2 درصد هزینه کرد و با این حساب 96 درصد منابع صرف پرداخت نقدی شد و از طرفی به جای 39 هزار میلیارد تومان برای پرداخت نقدی، حدود 42 هزار میلیارد تومان پرداخت نقدی یارانه به صورت ماهیانه داشت.

کاهش یک میلیون و 900 هزار نفری یارانه بگیران از اسفند 93 تا اسفند 94

وی همچنین به تعداد افرادی که یارانه نقدی ماهیانه دریافت می کردند اشاره و خاطرنشان کرد: در اسفند سال 93، حدود 76 میلیون و 712 هزار نفر یارانه می گرفتند که این تعداد در اسفند سال 94، به 74 میلیون 679 هزار نفر رسید یعنی حدود یک میلیون و 900 هزار نفر از تعداد یارانه بگیران کم شدند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: از نکات دیگری که در نحوه عملکرد دولت در تبصره 20 قانون بودجه سال 94 بررسی شد این بود که دولت هنوز نتوانسته است 5 هزار و 700 میلیارد تومان تنخواه دریافتی سازمان هدفمندی را تسویه حساب کند.

خانه ملت

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code